פן אפריקניות היא תנועה שהחלה להתגבש בסוף המאה ה-19, שקוראת לאיחוד ואחווה בין העמים והמדינות ביבשת אפריקה, ואף לאיחוד הפזורה השחורה העולמית. נבחן את הביטויים המוזיקליים של תנועה זו, וגם את האופן שבו מוזיקה מגוונת השפיעה על רעיונות התנועה, כלומר היחסים שבין המוזיקלי לפוליטי. עם יאיר השחר
נמשיך ללמוד את רעיון הפן אפריקניזם, שמכיל מתחים רבים. נלמד כמה ממתחים אלה, כיצד התמודדו איתם מנהיגי התנועה בעלי דעות שונות אלה מאלה וכיצד מתחים אלה באו לביטוי בזהות המוזיקלית של קבוצות אתניות אפריקניות מגוונות וביחסים המוזיקליים שבין שחורים ללבנים. עם יאיר השחר
נייחד את הפרק להשפעות המוזיקליות בין אמריקה לאפריקה, השפעות רב כיווניות ורב ממדיות. נלמד על המוזיקה הקובנית, שמקצביה מושפעים ממקצבים אפריקניים במקורם, מעורבבים בהשפעה ספרדית, ונמשיך אל מוזיקת הג'אז. עם יאיר השחר
את הפרק הרביעי נייחד לסיפורה של מירים מאקבה, מוזיקאית דרום אפריקנית, שנולדה בג'והנסבורג עוד לפני משטר האפרטהייד. נעקוב אחר האופן שבו התפתחה הקריירה של מאקבה, וכיצד היא שוזרת בה מוזיקה אפרו אמריקנית, מוזיקת פולקלור אפריקנית וסוגות נוספות. הפעילות המוזיקלית של מאקבה היא גם פעילות פוליטית, ועד היום היא מכונה "מאמא אפריקה". עם יאיר השחר