לראשונה על במה ומול קהל חי, "פופ אפ" במהדורת לייב במסגרת פסטיבל "מילה" בבית רומנו בתל אביב, בפרק שכולו מוקדש לשפה ותרבות פופולרית. ד"ר שיא ברבי על האפשרות של מוזיקת פופ לשחרור השפה העברית, עדן יואל על שפת הריאליטי, ודור סער-מן על הדרך המוזרה והאקראית של מילים וביטויים לשימוש עכשווי
אלעד בר-נוי וד"ר יואב רונאל צוללים יחד להיסטוריה התרבותית של הבטלה; למה התרבות הפופולרית מקדשת בטלה אבל בו בזמן דורשת מאיתנו פרודוקטיביות, איזו פוליטיקה יש לבטלה היא ואיך היא מתבטאת באלבום החדש של תמיר בר, האם בטלה היא ההפך ממשיחיות, ומה הקשר בין בטלה לחוסר תקווה. וגם: האם הפתרון למשבר האקלים הוא פשוט לא לעשות כלום?
בואו נדבר על קולוניאליזם. האם אווטאר הוא סרט אנטי-קולוניאליסטי, "סרט שמאלני" כפי שכינה אותו חה"כ שמחה רוטמן, או שפשוט מדובר במערבון אמריקאי בחלל; באיזה אופן התרבות האמריקאית מתמודדת עם פשעי הקולוניאליזם, ואיך זה שעדיין לא הגענו לתור הזהב של התרבות האמריקאית-ילידית; וגם: למה דווקא ז'אנר המדע-הבדיוני כל כך עסוק בקולוניאליזם?
איך "אווטאר: דרכם של המים", סרט המשך של יותר משלוש שעות, הפך לאחד המצליחים בתולדות הקולנוע, בתקופה שבה קשה לנו להתרכז בסרטון של יותר מחצי דקה. וגם: מה זה פוסט-הומניזם, איך עוזבים את המין האנושי והופכים לחצי אדם חצי בעל-חיים, והאם במקום לגלות מי אנחנו הגיע הזמן שנגלה מי אנחנו לא
חוגגים 20 שנה לשנת 2003, ומנסים להבין מה הופך אותנו לנוסטלגיים, למה אנחנו מתרפקים על ההווה, ואיך כל זה קשור להצלחה הגדולה של יוני בלוך בקרב ילידי שנות ה-90 והאלפיים. וגם: על הבשורה התרבותית שהביא Beautiful של כריסטינה אגילרה, ועל תורי הזהב של הקומדיות הרומנטיות
2022 היתה שנת הטיקטוק, אז במקום תכנית סיכום שנה רגילה, שלוש תופעות תרבותיות מרכזיות השנה והדרך שהן עשו למרכז השיח התרבותי – דרך טיקטוק. חקירה מדוקדקת בשידור חי של המסלול שעובר טרנד טיקטוק; הקשר שבין ההצלחה של "הלוטוס הלבן" להתאמה שלה לשיח התרבותי ברשת; וההתפוצצות של הפופ האוונגרדי של רוסליה בלב המיינסטרים
האדמה רועדת מתחת לרגליים, ואלה לא רק הבולענים שנפערים בכבישים. אם לשפוט על פי מה שקורה בסדרות טלוויזיה אמריקאיות וברשתות החברתיות, בוחן המציאות שלנו הולך ומתרופף, קשה להבחין בין אמת לשקר, ונדמה שאין מבוגר אחראי. בין תאוריית העולם השטוח למטריקס, ניסינו להבין מה מעודד חשיבה קונספירטיבית ואיך זה קשור לאינדיבידואליזם. וגם: איזו הזדמנות מחשבתית טמונה באי-ודאות, ואיך אפשר להתמודד עם חרדה?
לרגל 30 שנה לצאת הסרט "אלאדין", תכנית בנושא אוריינטליזם. מאגרבה הבדיונית ועד המונדיאל בקטאר, למה למערב חשוב לספר שוב ושוב את סיפורי המזרח באותם אופנים? וגם: הדרך העקלקלה של עלאא' א-דין מסוריה לאולפנים של דיסני, ומה אדוארד סעיד היה אומר על סיקור מונדיאל 2022?
חלק שני ואחרון בניסיון ללמוד לאהוב את טיילור סוויפט. והפעם: על טיילור סוויפט הפזמונאית, על הגישה הייחודית שלה לכתיבת שירים והקשר של זה לסילביה פלאת; על האמנות הנעלמת של סיפור סיפורים בשירי פופ; על הערצה – מה גורם לנו להעריץ מוזיקאים, ומה עובר לנו במוח כשאנחנו מעריצים; ועל תאוריות הקונספירציה הטיקטוקיות שמאחורי השירים של טיילור סוויפט
תכנית ראשונה מתוך שתיים ובהן ניסיון עיקש ללמוד לאהוב את טיילור סוויפט. מה יש במוזיקה שלה שמעורר רגשות עזים כל-כך ואיך זה קשור לרגשות אשמה ולשלמה ארצי; למה סוויפט נכנסת ויוצאת להרפתקאות משפטיות ללא הרף; וגם: איך אפשר ללמוד לשנות את דעתנו, ולמה אנחנו צריכים לחשוד באנשים שמעידים על עצמם ש"התפכחו".