צמצום בגרויות והפחתת תשלומי הורים: המתווה של גלנט

צמצום בגרויות והפחתת תשלומים: המתווה של גלנט
תלמידי התיכון ייבחנו בשש בחינות עם חומר מצומצם • ילדי הגן ייפרדו מהוריהם בחצר • על רקע הבלבול והבלאגן: כך תיפתח ותתנהל שנת הלימודים תחת שגרת קורונה
מחבר לירן כוג'הינוף מחבר לירן כוג'הינוף
Getting your Trinity Audio player ready...
העולם היום | 19.08.20
צילום: העולם היום | 19.08.20

על רקע הבלבול וחוסר הוודאות בשל משבר קורונה, שר החינוך יואב גלנט פרסם היום (שני) את התוכנית הפדגוגית לשנת הלימודים הקרובה, כשבועיים לפני פתיחת השנה. בין פרטי התוכנית - צמצום מספר הבגרויות לשש והפחתת תשלומי ההורים באופן משמעותי.

אלה פרטי התוכנית של משרד החינוך:

בתחילת שנת הלימודים:

▪ השלמת החומר הלימודי וסגירת פערים מהשנה הקודמת
▪ מיפוי פנימי לזיהוי פערים לימודיים
▪ חיזוק מיומנויות הלמידה מרחוק: לשם כך, במסגרת הלמידה בתוך מוסדות החינוך, ייעשה תרגול של למידה דיגיטלית ולמידה שיתופית בכיתות

בימים הראשונים ללימודים:

גילאי 3
▪ ביום הראשון ללימודים ההגעה תהיה מדורגת בקבוצות קטנות, 5-6 ילדים, לפי לוח זמנים שתפרסם הגננת. הפעילות תהיה קצובה, וההורים ייפרדו מהילדים בפתח הגן, או שישהו בחצר כשהם עוטים מסכות.
▪ ביום השני ללימודים הגעה מדורגת בשתי קבוצות, על פי לוח זמנים שתפרסם הגננת. ההורים ייפרדו מהילדים בפתח הגן, ובתום הפעילות יאספו את ילדיהם.
החל מהיום השלישי פעילות הגן תהיה בין 14:00-08:00.

גילאי 4-5
▪ פעילות רגילה, החל מהיום הראשון. מומלץ להכין סרטון קצר או מצגת, כדי להציג את הצוות, את מבנה הגן ואת המרכזים והחצר.

כיתה א'
▪ הגעה מדורגת, בקבוצות של עד 10 תלמידים.
▪ לכל תלמיד יתלווה הורה אחד.
▪ קבלת התלמידים בבית הספר תתקיים במתחמים נפרדים.
▪ במתחם לא ישהו יותר מ-20 אנשים.
▪ תוכנית הלימודים תכלול בתחילתה השלמת תהליכים חסרים מתקופת הגן – ומיד בהמשך הקניית מיומנויות של קריאה וכתיבה.

כיתה ז'
▪ פעילות היכרות, שיחות אישיות, טקס פתיחה פיזי וטקס וירטואלי, ופעילות להגברת החוסן ולאיתור קשיים ומצוקות.

כיתה י'
▪ פעילויות גיבוש, הכרות עם הכלים הדיגיטליים ומוכנות לבחינות הבגרות, היערכות למעורבות חברתית גם באמצעים דיגיטליים.

בגרויות - היבחנות ב-6 מקצועות חיצוניים:

▪ כל שלושה מקצועות החובה: מתמטיקה, אנגלית, שפת אם.
▪ שני מקצועות מתוך אשכול הומניסטיקה: ספרות, תנ"ך, היסטוריה או אזרחות (סה"כ במצטבר שני מקצועות)
▪ מקצוע אחד מתוך המקצועות המוגברים (פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, מדעי המחשב, אומנות, גיאוגרפיה, מחול, תקשורת, שפות, תיאטרון, חינוך גופני ועוד).

▪ מועדי בגרויות נוספים עבור תלמידים חולים או בבידוד: בכל מקצוע יתקיימו שני מועדים (מועד רגיל ומועד השלמה).

מיקוד חומר הלימוד לבגרויות:
▪ מתמטיקה 5-4 יחידות: חומר הלימוד צומצם בכ-10%. בכיתה י"א בחירת 5 מתוך 8 שאלות, בכיתה י"ב בחירת 3 מתוך 5 שאלות.
▪ מתמטיקה 3 יחידות: צבירת ניקוד כדי להגדיל את סיכויי התלמיד להצליח בבחינה.
▪ עברית, ערבית, אנגלית, ואשכול הומניסטיקה (היסטוריה, ספרות, תנ"ך, אזרחות): חומר הלימוד צומצם ב-30%.
▪ הגבר עיוני וטכנולוגי (5 יחידות): חומר הלימוד צומצם ב-20%.

עקרונות הלמידה מרחוק:

על יסודי – בשגרת קורונה
▪ פיתוח מיומנויות למידה עצמית.
▪ פיתוח מיומנויות בקרה עצמית אחר קצב ההתקדמות בלימודים ועמידה ביעדים.
▪ שילוב שיח רגשי.
▪ יחס מותאם לאוכלוסיות ייחודיות.
▪ מתן משוב רציף לתלמידים.

יסודי – בשגרת קורונה (כיתות ה-ו')
▪ זמן למידה רציפה מומלצת: עד 30 דקות.
▪ מעבר מדורג ללמידה מרחוק – הסתגלות והיערכות של המורים ושל התלמידים.
▪ מפגש ברמת הכיתה, בקבוצות קטנות, בזוגות וגם באופן פרטני.

בהינתן סגר והפסקת הלימודים במוסדות החינוך (גן-כיתה ד'):

▪ פעילות מקוונת רציפה מומלצת: מומלץ 20 דקות לפעילות בגן ו-30 דקות לשיעור ביסודי.
▪ חיזוק הקשר האישי בין הילדים לגננת באופן רציף ובאמצעים מגוונים.
▪ חיזוק התקשורת עם הורי הילדים.

הפופולריים