ועד עובדי הרכבת הודיע הערב (שלישי) על הפסקת שביתת קווי הרכבת והפסקת הצעדים הארגוניים בחטיבת המטענים "מתוך התחשבות בציבור ואחריות לגורל החברה". הוועד נעתר לבקשתו של ממלא מקום יו״ר האגף לאיגוד מקצועי, ארנון בר דוד, בתום עוד ישיבה בנושא. תנועת הרכבות תחודש במלואה.
בישיבה השתתפו יו"ר הסתדרות המעו"ף (מנהלים, עובדים ופקידים), בר דוד, יו״ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וועד עובדי הרכבת בראשות גילה אדרעי. ההסתדרות תפנה לבית הדין שיכריע בסוגיות שבמחלוקת, תוך דגש על נושא הבטיחות בסידור.
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שהצטרף למפלגת כחול לבן והתברג במקום החמישי, תקף הערב את ועד עובדי הרכבת על רקע ההשבתות שבהן נקטו בימים האחרונים. "אסור להשבית את הרכבת. המעשה שעשה הוועד לא ייעשה", אמר ניסנקורן לרן בנימיני ויגאל גואטה בתכנית "כאן הערב" בכאן רשת ב.
ועד העובדים הורה מוקדם יותר היום לעצור את כל הרכבות ברחבי הארץ, למשך כמה דקות. זאת במסגרת המאבק בין הוועד להנהלת רכבת ישראל במחאה על תנאי ההעסקה של הנהגים. כתוצאה מהעצירה צפויים שיבושים בתנועת הרכבות. השיחות בין הצדדים הגיעו לפני יומיים למבוי סתום והופסקה פעילותם של שני קווים - כרמיאל-חיפה וראשונים-לוד.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל דן הראל האשים אתמול את ועד העובדים של החברה כי המאבק הוא לא על הבטיחות, אלא על כסף ושליטה. "יש בערך 60 צעדים ארגוניים שהוועד נקט נגד החברה - אנחנו הכלנו את כולם ואנחנו במשא ומתן כבר חצי שנה", הסביר הראל לאסתי פרז ב"בחצי היום" בכאן רשת ב.
הראל הוסיף כי המטרה היא לשפר את השירות לציבור: "נהג עושה משמרת של שמונה וחצי שעות ביום. מתוך זה מותר לו, על פי ההסכם הקיבוצי, לנהוג שש שעות. הממוצע של נהגי הנוסעים אצלנו הוא שלוש שעות ו-29 דקות, וכדי לשפר את השירות לציבור הרכבת העלתה את כמות שעות הנהיגה נטו, מהרגע שהרכבת זזה ועד הרגע שהרכבת עוצרת, לשלוש שעות ו-55 דקות, הנהגים מתוגמלים על זה, הם מקבלים על זה פרמיה, רק זה לא נוח לכל מיני אנשים".