בלי פאניקה
00:50:07
איך תיראה ישראל בחגיגות המאה? גורי אלפי ולוסי איוב מוצאים את עצמם ב2048, מנסים לחיות במדינה שיש בה שבעה עשר מיליון תושבים, ויוצאים למסע דוקומנטרי כדי לבדוק האם המדינה ערוכה למנוע את האסון הידוע מראש.

תגובת משרד הבריאות:

מערכת הבריאות נערכת לשנת ה-100 של מדינת ישראל במספר דרכים:

1. בשנה האחרונה נעשה מיפוי למגמות המרכזיות שילוו את המערכת כולל הגידול הדמוגרפי, הזדקנות האוכלוסייה, תחלואת העתיד, השינויים הטכנולוגיים הצפויים, המטופלים והמטפלים החדשים ועוד ואת ההשפעה של המגמות על הזירות המרכזיות במערכת הבריאות– קהילה ובתי החולים. מסמך המגמות הוא בסיס לתוכנית אסטרטגיית על שמגובשת בימים אלה ומטרתה להגדיר תמונת עתיד רצויה למערכת הבריאות, לרבות מצפן, מטרות על ומיקודים אסטרטגיים, אופק תפקודי ובניין כח ולגזור תוכניות רב שנתיות ליישום.

2. תכנון כ"א – משרד הבריאות מקדם רפורמה הכוללת הרחבה משמעותית של כ"א המטפל במערכת הבריאות בעשורים הקרובים תוך מענה ייעודי לפריפריה וכניסה של מקצועות חדשים.

3. שריון שטחים למוסדות אשפוז ומרפאות בקהילה – בשנים האחרונות בוצעה עבודה בשיתוף מינהל התכנון שמטרתה לשריין שטחים עבור מערכת הבריאות העתידית (בתי חולים וקהילה).

 

תגובת משרד התחבורה:

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מכיר בבעיות הקיימות כיום בכבישי ישראל, ופועל כל העת למציאת פתרונות לעומסי התנועה, שיפור התשתיות, ומתן אפשרויות להתניידות במהירות ובנוחות ברחבי הארץ. מתוך כך, המשרד מצטרף למדינות המתקדמות בעולם, המעמידות בראש סדר העדיפויות את הולכי הרגל, רוכבי האופניים ונוסעי התחבורה הציבורית.

במסגרת היפוך הפירמידה, שהובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לשעבר, ח"כ מרב מיכאלי, משרד התחבורה משקיע את רוב התקציב השנתי בקידום תחבורה ציבורית ובת קיימא, מערכות הסעת המונים, נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית ושיפור השירות לנוסעות ולנוסעים, במטרה לספק אלטרנטיבה מיטבית לרכב הפרטי. יצוין כי יעד המשרד הוא אחוז פיצול כלל ארצי של 40% בתחבורה הציבורית מתוך כלל הנסיעות הממונעות. 

המשרד מקדם בימים אלה שורה של פרויקטים מרכזיים בהיקף של מאות מיליארדי שקלים, שנועדו לתת מענה לעומסי התנועה בישראל, בטווח המיידי, הבינוני והארוך, ובכלל זה המטרו ומערכות להסעת המונים בגוש דן ובמטרופולינים הגדולות בארץ, נתיבי העדפה בכבישים בינעירוניים, חניוני "חנה וסע" בסמוך לתחנות מרכזיות ומערכות הסעות המונים ושבילי אופניים למרכזי תעסוקה ומוקדי ביקוש. פרויקטים אלה יתאפשרו בעקבות תכנון ובנייה המבוססים על ציפוף ותחבורה ציבורית. זאת, במקביל לרפורמה מקיפה במערך התחבורה הציבורית, שתאפשר מהקיץ להגדיל משמעותית את השירות, ולנסוע בכל רחבי הארץ במנויים חודשיים משתלמים במיוחד.

תגובת משרד הבינוי והשיכון:

משרד הבינוי והשיכון פועל רבות על מנת להתמודד עם משבר הדיור הנוכחי הן בטווח הקרוב והן בטווח הרחוק. בטווח הרחוק מעורב המשרד ברכיב "דיור ותשתיות לאוכלוסייה ישראל" בהליך הערכת המצב הממשלתית שמובילה בימים אלו המועצה הלאומית לכלכלה, אשר כולל התייחסות ממשלתית למגמות שונות וביניהן מגמות דמוגרפיות. בנוסף לכך, משרד הבינוי והשיכון לקח חלק משמעותי בתכנית 2040 אותה גם הובילה המועצה הלאומית לכלכלה, והוא פועל בימים אלו לטובת יישום ועמידה ביעדים שהוגדרו. בטווח הקרוב המשרד מציע לזכאים להשתתף בתכניות "דירה בהנחה" עבור מחוסרי דיור, כאשר ישנם מעל ל-10,000 זוכים מחודש האחרון, ובמהלך השנה הקרובה יצטרפו אליהם 20,000 נוספים לפחות.

בנוסף, המשרד מגביר מאמצים בהגדלת השיווקים ושנת 2021 נסגרה עם מספר שיא של שיווקים ואנו צופים מספרים גבוהים גם בשנה הקרובה. עוד מקדם המשרד תכניות להשכרה ארוכת טווח והגדלת ההיצע בתחום. במקביל מקודמים מגוון פתרונות ברובד של התחדשות עירונית בערים ברחבי הארץ.

}