״המילים של ׳באהבתנו׳ הלחינו את עצמן, זה היה כמו פסיפס שרק צריך להסיר ממנו את האבק״, כך אמרה יהודית רביץ בראיון מיוחד בכאן תרבות עם תומר קריב, במסגרת יום שידורים מיוחד לרגל מאה שנה להולדת יהודה עמיחי.
רביץ מספרת בראיון איך בנעוריה הכירה את שירתו, והלחינה את "בבוקר" כאחד השירים הראשונים שלו. "זה היה פעם ראשונה שיצא לי משהו כל כך שלם והתרגשתי". לאחר מכן שלחה לו קלטת עם השיר, והוא לא ענה על כך. בהמשך השיר עבר לידיו של גידי גוב שביצע אותו. עוד סיפרה רביץ שבאלבום החדש שלה שעתיד לצאת בקרוב, היא תבצע לראשונה גרסה משלה לשיר, בעיבוד אחר ומפתיע.
האזינו לריאיון המלא:
שנים אחר כך חזרה רביץ לשירתו של עמיחי, והלחינה את "באהבתנו" ואת "גן מוקסם". לאלבום "מאוד לא פשוט לחכות". "את באהבתנו ראיתי, ונורא אהבתי איך שהוא נראה על הנייר. כשאתה ניגש לטקסט זה כל פעם אחרת, אין לזה שיטה. אני לא יודעת לכתוב שירים, פתאום אני יודעת לכתוב שיר אחד. זה היה השם של השיר, אבל הלחנתי אותו כפזמון, כי לא היו מספיק מלים שם. כמעט את מספר העמוד הלחנתי שם כי לא היה מספיק בשר. ואז קיבלתי מסר מיהודה עמיחי שהוא מאוד אהב את זה". רביץ סיפרה כי כמה חודשים אחר כך היתה בהשקת ספרו הנודע של עמיחי "פתוח סגור פתוח", ועמיחי הזכיר על הבמה את הקלטת שאותה "ילדה מבאר שבע שלחה לו".
רביץ סיפרה גם מה חיבר אותה לכתיבה של עמיחי. "משהו בשפה שלו יש משהו קצת דיווחי, הוא מציין עובדות, הוא מציין עצמים, הוא כמעט לא מערב רגש, בגלל זה זה נורא מרגש. אתה קובע את הטמפרטורה שלך".
הראיון המלא בתוכנית "אני מתגעגע שוב: בעקבות השירים המולחנים של יהודה עמיחי", במסגרת יום שידורים מיוחד ב"כאן תרבות", לציון מאה שנים להולדת עמיחי. עוד התארחו בתוכנית. אלון עדר, רן אלמליח, רחל ירון. בתוכנית "באהבתנו גוף הפך מקום", שוחחה ענת שרון בלייס עם משוררים כמו רוני סומק ועומר ולדמן, הפסיכולוג ד"ר גדעון לב והעיתונאית אילת נגב על על שירי האהבה והמלחמה הגדולים של עמיחי