זירת התאונה; נהג האוטובוס
צילום: אייל מרום, איחוד הצלה

בני המשפחה שנהרגו בתאונה הקטלנית בצפון: מורן בן-אלי, וילדיה דקל, ליאם ואנאל בת ה-5

נהג האוטובוס שנהרג: אשר בסון, בן 76 מקריית ים • החניכים והמדריכים שהיו באוטובוס שהתהפך בדרכו חזרה ממסע סוכות של בני עקיבא משחזרים: "כשיצאנו מהאוטובוס ראינו שלושה רכבים מרוסקים לגמרי. אמרו לנו לא להסתכל" • נהג שניצל מהתאונה: "האוטובוס נכנס לנתיב שלי ופספס אותי באלפית השנייה"
כתבי כאן חדשות
29 בספטמבר 2021
20:31
עודכן ב 08:10

התאונה הקטלנית בגליל | בוחני תנועה חזרו הבוקר (חמישי) לזירת התאונה בכביש 89. מהחקירה עולה שנהג האוטובוס אשר בסון סטה ממסלולו, חצה קו הפרדה רצוף, פגע בכלי הרכב הראשון והתפך. לבסון היו עשרות הרשעות קודמות על עבירות תנועה.

הלילה הותרו לפרסום שמות חמשת ההרוגים בתאונה. מורן בן-אלי, בת 35 ממעלות תרשיחא ושלושת ילדיה - דקל בן ה-15, ליאם בן ה-11 ואנאל בת ה-5, שנסעו ברכב הפרטי בו התנגש האוטובוס בכביש 89 סמוך לחורפיש. הלווייתם תתקיים מחר בבית העלמין הישן במעלות תרשיחא בשעה 15:00. אבי המשפחה שנסע גם הוא ברכב, מאושפז בבית החולים רמב"ם כשהוא מורדם ומונשם. נהג האוטובוס שנהרג גם הוא - אשר בסון, בן 76 מקריית ים.

דביר נריה, מדריך שהיה באוטובוס שהתהפך, שיחזר: "נסענו חזרה מהמסע. הירידות מההר היו מפותלות. הרגשתי שהאוטובוס פתאום תופס תאוצה, מאבד שליטה ואז התנגשנו במשהו. זכוכיות עפו כל הכיוונים, חניכים צעקו. החזקנו חזק, הוא התהפך פעם-פעמיים-שלוש. אחרי שסיים להתהפך, דבר ראשון בדקנו שכל החניכים בסדר. ברוך ה' שזה לא נגמר יותר גרוע".

"ירדנו בירידה ופתאום הנהג עשה פנייה ממש חדה. הוא התהפך כמעט שלוש פעמים, עפנו באוויר. זה היה הזוי", סיפרו המדריך אור נגר והחניך ידידיה פורמן שנפצעו בתאונה והגיעו למרכז הרפואי לגליל בנהריה יחד עם 34 חניכים ומדיריכים נוספים. "כשיצאנו מהאוטובוס ראינו שלושה רכבים מרוסקים לגמרי. אמרו לא לנו לא להסתכל, הזיזו את כל הילדים ופינו אותם לבדיקות".

מסיבה שעדיין אינה ברורה, האוטובוס, שהיה בחזרה מטיול בצפון, רכב מסחרי ומונית התנגשו על כביש מספר 89, סמוך לחורפיש. ארבעת נוסעי המונית וגבר נוסף שנמצא מתחת לאוטובוס נהרגו. במקביל לפעולות החילוץ, החלו פעולות חקירה ראשונות. קצין התנועה של מחוז צפון במשטרה, ניצב גדי רון, אמר כי "התאונה קרתה כתוצאה מסטייה של אחד הנהגים" וכי החקירה תימשך הלילה.

יוסי אלבז, נהג רכב שכמעט נפגע בתאונה, סיפר למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת התאונה: "ראיתי אוטובוס בא מולי, טיפה לא יציב, זיגזג טיפה, ואז ראיתי אותו נכנס לנתיב שלי. ברחתי הצידה, הוא פספס אותי באלפית השנייה ונתקע חצי מטר אחריי".