יהודים שהיגרו מאירופה, אנגלו-סכסים פרוטסטנטים והשחורים האמריקניים מהווים תמהיל חברתי ונסיבתי מרתק. נלמד על ההון התרבותי שעמד לרשות היהודים ועזר להם להצליח ביבשת החדשה לצד מיומנות ההיטמעות. נלמד על העשייה של המיעוט היהודי בתעשיית התרבות והבידור, וגם מה היו מופעי המיניסטרלס. עם דוקטור ארי קטורזה
בניו יורק מתרחש המפגש המשמעותי בין יהודים ושחורים. נכיר את סמטת טין פאן - מרכז העשייה המוזיקלית, ונלמד על תפקידים שאיישו בה יהודים ותפקידים שאיישו שחורים. המוזיקה האמריקנית מתחילה להתערבב בראגטיים, בלוז, סווינג וג'אז. עם דוקטור ארי קטורזה
במחצית הראשונה של המאה ה- 20 המרחב הציבורי עדיין לא בטוח עבור שחורים ויהודים. שתי קבוצות המיעוט חוברות במאבקים למען צדק חברתי ושוויון זכויות. גם תעשיית המוזיקה - חברות תקליטים, יזמים ומוזיקאים - מושפעת מהתנאים החברתיים, וכך מגיע לעולם הרית'ם אנד בלוז. עם דוקטור ארי קטורזה
סוף שנות ה- 50 ושנות ה- 60 מאופיינות במאבק על החירות, ויש לכך ביטוי מוזיקלי: נשים כותבות על מיניות, שלא בהכרח קשורה לגורם גברי, נשים שחורות שמבצעות שירים שעוסקים בנושאים של גזע ומיניות. נדבר על קרול קינג, בוב דילן ומייק בלומפילד ונכיר את תחילת הדרך של רב תרבותיות בתעשיית המוזיקה. עם דוקטור ארי קטורזה