חשד: יועצו של רה"מ ניסה לקדם מינוי שופטת ליועמ"ש תמורת סגירת התיק נגד שרה נתניהו

"סגרי את תיק שרה נתניהו - ותתמני ליועמ"ש"
המשטרה התירה לפרסם כי ניר חפץ, שנעצר השבוע בפרשת בזק, חשוד כי פנה לשופטת הבכירה הילה גרסטל כדי לבחון אם תהיה מוכנה לסגור את התיק נגד רעיית ראש הממשלה. נתניהו בתגובה: "תכף יאשימו אותנו גם ברצח ארלוזורוב". יועץ התקשורת, אלי קמיר, חשוד שתיווך בהצעה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יועץ ראש הממשלה ניר חפץ
צילום: צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה חוקרת חשד שלפיו ניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה שנעצר השבוע במסגרת פרשת בזק, פנה לשופטת הבכירה, הילה גרסטל, והציע לקדם את מועמדותה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה תמורת סגירת תיק פלילי נגד שרה נתניהו – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. הפרשה נחשפה היום על ידי עיתונאי "מעריב", בן כספית. ראש הממשלה נתניהו הכחיש את הדברים ומסר בתגובה כי "חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו". גם חפץ עצמו הכחיש את החשד נגדו.

המקרה המדובר התרחש לכאורה במהלך המרוץ לתפקיד היועמ"ש בשנת 2015. על פי הודעת המשטרה בנוגע לחקירה, שמתנהלת גם כן בלהב 433, "נעשתה פנייה לעובדת ציבור בכירה בהצעה לסייע לקדם את מינויה למשרת היועמ"ש,  ובכך להטות את הליך הבחירה לטובת המועמדת, לכאורה בתמורה להבטחה עתידית מצד המועמדת לגבי החלטה עתידית שלה בפרשה פלילית מסוימת, שבה היה לחשודים עניין. על פי הראיות שנאספו עד כה, פנייה זו למועמדת לא צלחה בסופו של דבר".

עוד עולה מהודעת המשטרה כי השופטת גרסטל מסרה עדות פתוחה בפרשה. בעיתון "הארץ" דווח כי גרסטל טענה בעדותה שהיא סיפרה לשופטת אסתר חיות, כיום נשיאת בית המשפט העליון, על ההצעה בזמן אמת. בינתיים, בית המשפט קבע כי מעצרו של חפץ יישאר בעינו עד ליום חמישי.

פרשת חפץ-גרסטל: שלב אחרי שלב

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ניר חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו, הוא מעולם לא נתבקש על ידם להציע הצעה כזאת, ואיננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו. תכף יאשימו את הזוג נתניהו גם ברצח ארלוזורוב".

הותר לפרסום: יועץ התקשורת שנעצר, אלי קמיר, חשוד שתיווך את ההצעה לשופטת

בהמשך לחשיפת החשד לפנייה לשופטת, המשטרה התירה לפרסם כי יועץ התקשורת שנעצר הלילה במסגרת חקירת פרשת בזק הוא אלי קמיר, ששימש בין השאר כיועץ אסטרטגי לבזק. קמיר חשוד כי הוא זה שתיווך את ההצעה המדוברת לשופטת גרסטל. בית המשפט הורה לשחררו למעצר בית. היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין אמר היום בנושא: "אני יכול לדבר בשבחו של אלי קמיר, אך איני יכול לדבר בשבחן של העובדות שאינן מוכרות לי".

בסוף חודש דצמבר נחשף בחדשות הערב בכאן 11 ההסכם שנחתם בין קמיר לבין בזק, על סך כמעט 6 מיליון שקלים. החוזה מבטיח לקמיר שכר חריג של 40 אלף שקל בחודש במשך שלוש שנים – מבלי לפרט איזה שירות בדיוק הוא מעניק. 

 צפו בכתבה:

ניר חפץ הוא אחד העצורים בתיק 4000 ששמותיהם הותרו הלילה לפרסום. מלבדו, נעצרו בפרשה גם מנכ"ל משרד התקשורת המושעה שלמה פילבר, כמו גם בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', רעייתו איריס אלוביץ' ובנו אור אלוביץ'. בין העצורים גם שני בכירים בבזק: מנכ"לית החברה סטלה הנדלר ועמיקם שורר, יד ימינו של אלוביץ' בחברה.

על פי החשד, אלוביץ' ובכירי בזק העמידו את אתר "וואלה! NEWS" שבשליטת אלוביץ' לרשותה של משפחת נתניהו באמצעות יועץ המשפחה ניר חפץ. הדבר התבטא בצנזור תכנים והשפעה על מינויים באתר. בד בבד, פעלו חפץ ושלמה פילבר למתן הטבות רגולטוריות לבזק.

אמש פורסם בחדשות הערב בכאן 11 כי בידי המשטרה עדויות לכאורה למעורבותה של רעיית ראש הממשלה בפרשת בזק באמצעות קשריה עם איריס ושאול אלוביץ'. מהעדויות עולה כי נתניהו העבירה מסרים לכאורה בנוגע לנעשה בבזק ובוואלה! NEWS באמצעות רעייתו של אלוביץ'.


במשטרה חושדים כי אותה המקורבת הפעילה לחצים כבדים על מנכ"ל וואלה! NEWS, אילן ישועה, בניסיון להטות את הסיקור כלפי משפחת נתניהו באתר. ביומיים האחרונים הוצגו לחשודים בפרשה תכתובות ווטסאפ רבות של אילן ישועה עם בכירי בזק ומקורבי ראש הממשלה, ובכולן מוזכר אופי הסיקור של משפחת נתניהו באתר. בימים הקרובים צפויה המשטרה להציג לחשודים ראיות נוספות בעניין זה.

גורם בכיר במערכת האכיפה אמר אתמול לכאן חדשות כי "השאלה כבר איננה אם ראש הממשלה ייחקר באזהרה בפרשת בזק, אלא מתי הוא ייחקר". לדבריו, חקירה כזו צפויה להתקיים בקרוב מאוד. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתעדכן בחקירות כל הזמן, ולפי ההתקדמות ייקבע מועד החקירה - ככל הנראה כבר בשבועות הקרובים. לדברי הגורם, בתיק בזק נמצאו לא מעט חיבורים לתיקי 1000 ו-2000.

הפופולריים