המרדף אחרי האסירים עלה למשטרה 6 מיליון שקלים

המרדף אחרי האסירים עלה למשטרה 6 מיליון שקלים
פרסום ראשון: מדו"ח שיוגש למשרד האוצר עולה הסכום שהוציאה המשטרה על המרדף שנמשך שבועיים • 5.5 מילון שקלים הוצאו על כוח אדם ו-300 אלף על הפעלת מסוקים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
בריחה זביידי
צילום: צילום: דוברות המשטרה

פרסום ראשון: המשטרה הוציאה שישה מיליון שקלים במשך שבועיים, עבור מבצע החיפושים אחרי ששת האסירים שנמלטו מכלא גלבוע. כך עולה היום (חמישי) מדו"ח שצפויה המשטרה להגיש למשרד האוצר. הסכום הכללי שהוצא בגין המבצע יחד עם שירות בתי הסוהר ושב"כ מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים.

לפי הדו"ח, המשטרה הוציאה 5.5 מיליון שקלים בגין כוח אדם במהלך החיפושים. 300 אלף שקלים נוספים היו עבור הפעלת המסוקים ו-200 אלף שקלים בגין מזון ועוד. 

ביום ראשון נתפסו שני המחבלים האחרונים שנמלטו, איהאם כמאמג'י ומונאדל נפיעאת, שהו בבית של סייען, קרוב משפחתו של אחד מהם, שעליו סמכו. המחבל מונאדל אינפיעאת זוהה בג'נין בפעילות מודיעינית כבר בשבוע שעבר. הוא הסתתר במבנה בתוך מחנה הפליטים בג'נין ובימים האחרונים ככל הנראה הצטרף אליו היאם כמאמג'י.

סגן א', מפקד פלוגת אשחר בסיירת חרוב שהשתתפה במעצר, סיפר לאילאיל שחר בתוכנית בחצי היום בכאן רשת ב: "התכוננו למבצע הזה וכשהגיעה אינדיקציה ודאית - יצאנו. חווינו זריקות אבנים ובקבוקי תבערה וגם ירי חי. היה סוג של תחבולה במרחב של החטיבה ואני מאמין שבימים הקרובים יתפרסמו פרטים מדויקים. תמיד יש סכנת חיים כשיורים עליך. אבל החבר'ה פעלו בצורה מדוייקת ומקצועית. זו לא מקריות. הביצועים האלה נבעו מעבודה קשה של היחידה – יחידה צנועה שבדרך כלל לא נמצאת בכותרות אבל מביאה ביצועים ברגע האמת על הצד הטוב ביותר". 

האזינו לריאיון עם סגן א' 

ביום רביעי שעבר סיפר זכרייה זביידי לסנגורו, העורך דין אביגדור פלדמן, כי האסירים האחרים שיתפו אותו בדבר חפירת המנהרה חודש לפני הבריחה. לדבריו, יום לפני הבריחה הוא עודכן שהמנהרה מוכנה ואז הוא ביקש לעבור לתא שלהם והבקשה אושרה מייד. עוד סיפר זביידי כי לא הייתה תוכנית לאחר הבריחה, וההחלטה ללכת לכיוון נאעורה, שמצפון לכלא, הייתה ספונטנית.

זביידי הוסיף כי במסגד בנעאורה לא אפשרו לנמלטים להיכנס וגם לא להשתמש בטלפון. בשלב הזה הייתה מחלוקת בין האסירים. זביידי רצה לצעוד לכיוון שטחי הרשות הפלסטינית ואילו האחרים התעקשו לנסות ולהשיג רכב בסיועו של אדם אחר. לאחר שנכשלו בניסיונם להשיג רכב החליטו להתפצל. לדבריו הוא נחבל במהלך המעצר אך במהלך החקירה לא נהגו בו באלימות.

הפופולריים