הנחל האדום: הפוליטיקאים הבטיחו לעזור - ונעלמו

הנחל האדום: הפוליטיקאים הבטיחו לעזור - ונעלמו
נחל במרכז הארץ מזוהם ומוצף בדם ושאריות ממשחטות - ולאף אחד לא באמת אכפת. זה הסיפור של נחל אלכסנדר, שאפילו השרה להגנת הסביבה עדיין לא הצליחה להציל
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
תחקיר הנחל האדום של יפעת גליק
צילום: בלי

זוכרים את הנחל האדום? נחל אלכסנדר בעמק חפר, שמוזרמים אליו שפכים ופסולת של בתי מטבחיים? גם גילה גמליאל, השרה להגנת הסביבה, ראתה והזדעזעה. אז היא הגיעה למועצה האזורית עמק חפר. 

גלית שאול, ראש מועצת עמק חפר, סיפרה כי מאז פרסום התחקיר, כולם הבטיחו לעזור ולא עזרו. אז מה צריך לעשות כדי לשנות באמת את המצב? לתקן את מתקן טיהור השפכים ביד חנה. זה מתקן שהוקם לפני 20 שנה ונועד להחזיק מעמד חמש שנים. מאז לא בנו חדש והמתקן הישן פשוט לא מצליח להכיל את כל הזבל. הוא קורס.

ובגלל שאין פיקוח, משאיות מגיעות מהשטחים ושופכות את הטינופת שלהן בתוך אפיק, שזורם לנחל. והכי הזוי: כבר בשנת 2014 התחייבה המדינה להקים מתקן טיהור שפכים משוכלל ומודרני שעלותו 250 מיליון שקל. עד היום תוקצבו כ-12 מיליון שקלים לפרויקט.  

הנחל האדום הוא סמל לאטימות וציניות. הפוליטיקאים מזייפים התעניינות, אומרים יהיה בסדר ומצטלמים לסלפי עם ראש המועצה. ובאותה נשימה לא בונים מתקן חדש ומשאירים אותנו עם הסירחון. לא הגיע הזמן לטפל בזה?

הפופולריים