האלימות בחברה הערבית

נתניהו: נחוש להכניס את השב"כ לסיכול הפשיעה במגזר הערבי

נתניהו: נחוש להכניס את השב"כ לסיכול הפשיעה במגזר הערבי
רה"מ יערוך היום דיון בסוגיית הפשיעה בחברה הערבית ושילוב שב"כ בהתמודדות עם התופעה, בהשתתפות ראש השב"כ • גורמים בארגון נגד הכנסתו למאבק באלימות בחברה הערבית: "יחשוף את יכולותינו המסווגות"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
רצח רודף רצח בחברה הערבית, יפיע
צילום: כאן חדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום (ראשון) דיון בסוגיית הפשיעה בחברה הערבית ושילוב שב"כ בהתמודדות עם התופעה אחרי ישיבת הממשלה. ראש השב"כ רונן בר צפוי להשתתף בדיון. גורמים בשב"כ שמסתייגים משילוב יכולות הארגון באירועים כאלה באופן קבוע טוענים כי הדבר יחשוף את יכולות הארגון המסווגות, שמיועדות למלחמה בטרור. עוד ישתתפו בדיון המפכ"ל יעקב שבתאי, נציגי המל"ל ונציגי משרד המשפטים.

נתניהו הצהיר בישיבת הממשלה כי הוא "נחוש להכניס את השב"כ לסיכול הפשיעה במגזר הערבי". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "חלק ניכר מהפשיעה היא מארגוני פשיעה שממררים את חיי הערבים ומשליטים טרור שהופך למכת מדינה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קיים ביקור בקלנסווה. גנץ אמר כי "מי שחושב שכנופיות הפשע עוצרות בשטח השיפוט של היישובים הערבים – טועה. ראינו דוגמה כואבת סמוך לאופקים בסוף השבוע. תשאלו את החקלאים בצפון, תשאלו את ראשי הערים בדרום. זו מכת מדינה. כל המדינה. נתניהו אמר שהוא "נחוש" להכניס את השב"כ. קרוב ל-15 שנה בשלטון, אפשר להגיד על נתניהו הכול - חוץ משהוא נחוש".

גנץ הוסיף כי "יש לי חדשות בשביל נתניהו – השב"כ כבר מסייע למשטרת ישראל מזה תקופה ומעורב בחלק מהסוגיות כמו גניבות אמל"ח שגם זולגות לטרור. אני אומר לנתניהו, את האלימות אפשר יהיה לעצור רק כשתתייחס לחיזוק המשילות בטורעאן ברצינות כמו שאתה מתייחס לחיזוק המוכנות לטהראן. כשדין קלנסווה יהיה כדין ראש העין".

ניצב בדימוס זוהר דביר אמר הבוקר בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" כי "שילוב שב"כ יכול לעזור בהקשר של אמצעי לחימה, אם המשטרה תקבל חלק מהיכולות שלו ואת הגב החוקי". לדבריו, "יותר קשה לטפל במשפחות הפשע בחברה הערבית כי יותר קשה לחדור למשפחה". עם זאת, הוא סייג: "במדינה דמוקרטית זאת תמיד שאלה עד כמה אתה נכנס לחיי האזרחים".

בחדשות שישי פורסם כי הממשלה שוקלת להשתמש ב"פרצה" בחוק השב"כ שתאפשר להכניס את הארגון לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. לפי החוק, הכנסת יכולה להעניק את היכולת לשב"כ דרך סעיף שאומר כי הדבר יתאפשר לצורך "פעילות בתחום אחר שקבעה הממשלה, באישור ועדת הכנסת לעניני השירות, שנועדה לשמור ולקדם אינטרסים ממלכתיים חיוניים לביטחון הלאומי של המדינה". בנוסף, בממשלה שוקלים לחוקק בכנסת הוראת שעה תגדיר את מעורבות השב"כ באירוע. העניין יעלה בדיון היום.

אחרי הטבח ביישוב יפיע, בו נרצחו חמישה אזרחים, אמר נתניהו כי הוא "נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד הפושעים". לדבריו, בשבוע שעבר התקיימו שורת ישיבות בנושא עם גורמי הביטחון, המשפט והמשטרה.

הפופולריים