מקורב לשעבר לנתניהו טוען: "כשהוא מקבל מזומן זה נגמר, אין יותר מחסומים"

מקורב לשעבר לנתניהו טען: "כשהוא מקבל מזומן אין מחסומים"
גוף תקשורת צרפתי פרסם הקלטות של ארנו מימרן, איש עסקים צרפתי-יהודי שהורשע בפלילים, בהן חשף לכאורה את הרגלי התן וקח של רה"מ. מימרן הורשע בעבירות מס והואשם בשני מקרי רצח
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
איש העסקים ארנו מימרן ובנימין נתניהו
צילום: גטי אימג'ס ומארק ישראל סלם, פלאש 90

גוף התקשורת הצרפתי "Mediapart" פרסם היום (ראשון) הקלטות מהשנים האחרונות של איש העסקים והעבריין המורשע הצרפתי-יהודי, ארנו מימרן, מקורבו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהקלטות מתוך בית הכלא הוא מתאר לכאורה את הרגלי הצריכה יוצאי הדופן של ראש הממשלה ורעייתו שרה ויחסי התן וקח בינו לבין נתניהו. מימרן טען כי נתניהו "מאוד אהב מתנות" והוסיף: "אני שילמתי על הכול, הוא לא משלם".

בהקלטות שפורסמו אמר מימרן על נתניהו: "כשהוא מקבל ממך מזומן זה נגמר, אין יותר מחסומים, אתה יכול לבקש ממנו הכול". מימרן הזכיר סכומים שלטענתו נתן לנתניהו - "10,000 אירו, לפעמים 20,000 אירו, תלוי באירוע". "הוא ידע שהוא יקבל את השטרות שלו...לא משנה מה, הוא אמר לי כן", הוסיף.

עוד טען מימרן בהקלטות כי לראש הממשלה תשוקה למנת דג יקרה במסעדת היוקרה הפריזאית "Fouquet's", לסיגרים ולשעונים של המותג היוקרתי "Panerai". הוא סיפר: "רכשתי (שעון) אחד לעצמי. הוא אהב, אז רכשתי בעבורו Panerai".

מימרן הורשע בעבירות מס ובחטיפה. הוא הואשם בשני מקרי רצח ובעבירות פיננסיות נוספות. בתא המאסר שבו יושב מימרן במרכז הענישה בעיר לה האבר ובחדרי הביקורים הושתלו אמצעי האזנה, שבהם נעשה שימוש בין יולי 2019 ואפריל 2021 לבקשת השופטים שחוקרים את פרשיות הרצח. 

בהקלטה מ-17 ביולי 2020, מימרן מנה את כל המקומות שבהם לטענתו כיסה את הוצאותיהם של הזוג נתניהו: סן טרופז, מיאמי, דוביל, מונקו, קורשבל וגם במלון היוקרה פלאזה אתנה בפאריס. "אני הייתי זה ששילם על הכול, הוא לא משלם", נשמע מימרן אומר בשיחת טלפון. לאחר מכן הוא תיאר אנקדוטה שלפיה, באחת הפעמים הוא שילם סכום בסך 2,600 אירו על הוצאות נוספות של הזוג נתניהו במלון. הסכום חופף באופן חלקי למספר ארוחות הבוקר שראש הממשלה ורעייתו הזמינו בבית המלון בשלושה ימים בלבד.

מימרן הסביר: "היא (רעיית ראש הממשלה), אוהבת להזמין מיץ תפוזים. היא הייתה מזמינה עוד אחד אבל בכל פעם שהיא הזמינה ארוחת בוקר, היא לא הייתה מזמינה מיץ תפוזים, לא היה לה אכפת". מימרן טען שבשיא תהילתו, הוא השתמש בנתניהו ובאינספור ארוחות הערב איתו כדי לסייע לצמיחת עסקיו הפרטיים.

"כשהייתי צריך לעבוד עם מישהו, הזמנתי אותו לארוחה עם ביבי. במונקו, בכל ערב, הייתה לי ארוחה. בכל ערב הזמנתי את האדם שאיתו רציתי קשר". הוא המשיך: "כשעשיתי את זה בפריז, הייתי יכול לקחת את זה לאן שאני רוצה. הוא (נתניהו) עשה כל מה שרציתי. כשהוא קיבל ממך מזומנים, זה נגמר, אין יותר מחסומים. אתה יכול לבקש ממנו הכול". 

בהקלטה מ-10 באוגוסט 2020 מימרן טען כי הוא נתן "מיליון לנתניהו" דרך איש עסקים עשיר ממוצא גיאורגי ששמו בַּדרי פַּטַרקַצישווילי שהלך לעולמו ב-2008. "אמרתי לביבי: מצאתי לך מישהו שיממן אותך". הוא לא חשף מתי וכיצד התבצעו התשלומים. בשיחה בנובמבר 2020 מימרן הסביר שיש לו רשת השפעה עוצמתית שמורכבת בייחוד מהפוליטיקאי היהודי-צרפתי מאיר חביב ומבנימין נתניהו. הוא התרברב בעובדה שבאמצעות הרשת הזאת הצליח לגרום לקריסה של חוזה תקשורת בישראל שבו היה מעורב אחד מיריביו בצרפת.

הפופולריים