שוודיה: מפלגת השמאל העבירה כספים לארגון שהשתתף בטבח בעוטף

שוודיה: מפלגת השמאל שלחה כספים לארגון שהשתתף בטבח בעוטף
לפי הדיווח, המפלגה שלחה כספי סיוע לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין. המערכת הפוליטית בשוודיה זועמים: "לומר שהם לא ידעו שהארגון לוקח חלק בטבח זו בורות"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
חגיגות 55 שנה לחזית העממית לשחרור פלסטין, דצמבר 2022
צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

מפלגת השמאל השוודית (Vänsterpartiet) עבירה במשך שנים כספי סיוע לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין – שהשתתף בטבח האכזרי של חמאס ביישובי העוטף. כך דווח היום (שבת) ב"דגנס ניהטר" השוודי. מפלגת השמאל השוודית אוחזת ב-24 מתוך 349 מושבי הפרלמנט השוודי.

הדיווח מעורר זעם גדול במערכת הפוליטית השוודית. "זה סקנדל שמפלגת השמאל שלחה את כספי משלם המיסים לארגון שהשתתף במתקפות טרור נגד אזרחים ישראליים," אמר שר הפיתוח יוהאן פורסל ממפלגת השלטון מהימין מרכז "המתונים". דובר מפלגת הימין "הנוצרים הדמוקרטיים" לענייני מדיניות חוץ, מגנוס ברנסטון, הוסיף שלמפלגת השמאל אין תירוצים. "לומר שהם הופתעו שהחזית העממית השתתפה במתקפה היא בורות מוחלטת", הוא תקף. 

באוקטובר 2021 הכריז שר הביטחון דאז בני גנץ על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון ארגוני טרור. בהודעה שפרסמה לשכת גנץ נאמר כי הארגונים האלה הם חלק מרשת הפועלת בכסות של "ארגוני חברה אזרחית" מטעם החזית העממית, כדי לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו. עוד נאמר כי "מדובר בזרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטה של פעולות טרור".

הפופולריים