מיליציות פרו איראניות תקפו בסיסים אמריקניים בסוריה

מיליציות פרו איראניות תקפו בסיסים אמריקניים בסוריה
רשת הסי.אן.אן הוסיפה ודיווחה כי לארצות הברית יש מידע מודיעיני שקבוצות מיליציות הנתמכות על ידי איראן מתכננות להגביר את ההתקפות נגד הכוחות האמריקנים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: -

בתקשורת העולמית דווח אמש (שני) כי מיליציות פרו איראניות ביצעו תקיפות על שלוש בסיסים אמריקניים בסוריה. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח על התקפות מל"טים לעבר שני בסיסים אמריקניים לפחות במזרח המדינה, הבסיס ליד שדה הנפט עומאר ועוד בסיס באזור א-שדאדי. המיליציות הפרו אירניות בעירק נטלו אחריות על שתי התקיפות.

בכיר בפנטגון אישר לרשת פי.בי.סי כי היו 8 תקיפות נגד בסיסים אמריקנים בסוריה ובעיראק- ללא נפגעים ובלי נזק. רשת הסי.אן.אן דיווחה כי לארצות הברית יש מידע מודיעיני שקבוצות מיליציות הנתמכות על ידי איראן מתכננות להגביר את ההתקפות נגד כוחות ארצות הברית במזרח התיכון.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

דובר הפנטגון אמר הלילה (שלישי) בשיחה עם כתבים כי "ארה"ב נערכת לפריסת כוחות נוספים במזרח התיכון והם הורו להם להתכונן". הדובר הוסיף: "אנחנו נעשה הכל וננקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על כוחות ארה"ב והאינטרסים שלנו מעבר לים. אף אחד לא רוצה לראות סכסוך מתרחב, וזו המטרה העיקרית שלנו. אבל גם לעולם לא נהסס להגן על כוחותינו".

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הוציא אתמול הצהרה רשמית, בה נרשם: השמידו כוחות צבא ארה"ב 2 כטב"מים שעשו דרכם לעבר כוחות המוצבים בדרום-מערב סוריה. אין נפגעים או נזק. הכוחות האמריקנים נמצאים בדריכות ועוקבים אחר המצב באזור, ויינקטו בצעדים מידתיים כדי להגן על כוחות צבא אמריקנים ואחרים באזור.

גורמים רשמיים מסרו כי נראה שאיראן מעודדת את הקבוצות ואומרת כי "לא ייענשו אם ימשיכו לתקוף מטרות אמריקאיות או ישראליות". הגורמים הוסיפו: יש "אורות אדומים מהבהבים בכל מקום".

שלשום פירסם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מודעה התוקפת את האופן בו מנהל הנשיא ביידן את מדיניות החוץ של ארצות הברית וטוען כי העולם פחות בטוח מאז נכנס ביידן לתפקידו. בתגובה פרסם אתמול מטה הבחירות של ג׳ו ביידן מתקפה על טראמפ, זאת בעקבות דיווחים כי טראמפ מתכוון, אם יבחר לנשיא ב-2024, להוציא את ארצות הברית מברית נאט״ו. הודעת מטה ביידן תוקפת גם טראמפ על שקרא להדחת ראש הממשלה נתניהו אחרי התקפת חמאס, ועל שכינה את חיזבאללה ״מאוד חכמים״.

 

הפופולריים