כך עושים את זה נכון: הרכבת המהירה של מרוקו

כך עושים את זה נכון: הרכבת המהירה של מרוקו
ההשקעה במיזם התחבורה בממלכה השתלמה, והאזרחים נהנים מרכבת מהירה ומדויקת. התוצאה: נסיעה מקזבלנקה לטנג'יר התקצרה מ-5 שעות לשעתיים
מחבר העולם היום מחבר העולם היום
Getting your Trinity Audio player ready...
-
צילום: צילום: אי-פי

בפעם הבאה שתשמעו תלונות על העיכובים ברכבת, תזכרו שאפשר גם אחרת: ההשקעה ברכבת עליה החליט מלך מרוקו השתלמה, והאזרחים במדינה שבצפון אפריקה נהנים מרכבת מהירה שגם תורמת לכלכלה. הרכבת "אל-בוראט", המהירה ביבשת אפריקה, סיימה את השלב הראשון חיבור בין נמל טנג'יר לבירה קזבלנקה, וקיצרה את זמן הנסיעה מחמש שעות לשעתיים בלבד.

קפיצה מטאורית תוך 20 שנה: הסיפור של כלכלת מרוקו

בשונה משכנותיה, כלכלת מרוקו צומחת בשיעור יציב של 4% בשנה. הסיבה לכך נעוצה במיקום האסטרטגי של מרוקו, שהופכת אותה לנקודת החיבור בין אירופה לאפריקה. בשנות התשעים הוחלט לקדם תוכנית אסטרטגית שתנצל את נתוני הפתיחה הטובים. בפרט, ההשקעה מתמקדת בנמל טנג'יר – העורק המרכזי עובר בגיברלטר, שמחבר את מרוקו עם עוד 170 נמלים בעולם. לאחרונה החליטה חברת הרכב רנו הצרפתית לפתוח סמוך לנמל טנג'יר את מפעל ייצור הרכבים הגדול באפריקה, מייצא מעל 300,000 רכבים בשנה, ותרם 7,000 מקומות עבודה.

הפופולריים