המוזיקאי הקנדי דיוויד קלייטון-תומאס, שהיה סולן להקת הרוק-ג'אז "דם, יזע ודמעות", הלך לעולמו והוא בן 84 במותו. כך מסר הערב (חמישי) איש יחסי הציבור שלו, אריק אלפר. בהודעה שפרסם מסר אלפר כי קלייטון-תומאס "מת בשלווה" אתמול בבית החולים סנט מייקל בטורונטו. סיבת המוות לא נמסרה.
קלייטון-תומאס, שהצטרף ללהקה ב-1968, היה שותף מרכזי בתקופת השיא המסחרית שלה בסוף שנות ה-60 ובתחילת שנות ה-70. במהלך פעילותו בה, הוציאה הלהקה להיטים בולטים כמו "Spinning Wheel", "You’ve Made Me So Very Happy" ו-"And When I Die". אלבומה השני שנשא את שמה, והיה הראשון בהשתתפותו, זכה בפרס הגראמי לאלבום השנה ב-1970.
בזמן פעילותו בהרכב הופיע קלייטון-תומאס בפסטיבל וודסטוק והשתתף בסיבוב הופעות שנוי במחלוקת מטעם מחלקת המדינה האמריקנית ב-1970. בשנת 1972 עזב את הלהקה לטובת קריירת סולו, במסגרתה המשיך להקליט ולהופיע במשך עשורים. בשנת 2004 שב אל טורונטו ואלבומו האחרון יצא בשנת 2019.
קלייטון-תומאס הניח שתי בנות. בתחילת השבוע הלך לעולמו המפיק המוזיקלי האגדי קלייב דייוויס, מייסד חברת התקליטים "קולומביה רקורדס", שגילה את קלייטון-תומאס בשנות ה-60.
