נבחרת מרוקו אמנם עשתה היסטוריה בכך שהפכה לאפריקנית ולנבחרת הערבית הראשפונה שעלתה לחצי גמר המונדיאל, אך ברחבי אירופה קוטלים את מרוקו על משחק משמעמם ונטול יוזמה. ולראייה - במשחק בו גברו נציגי המאגרב על פורטוגל - מרוקו בעטה למסגרת פעמים והחזיקה בכדור 30 אחוז מהזמן בלבד.
כעת התייצב להגנת חניכיו המאמן וליד רגראגי. במסיבת עיתונאים לקראת חצי הגמר נגד צרפת המאמן הכריז: "צריך להתייחס כמה שפחות לסטטיסטיקה. ברור שתחזיק בכדור יותר כשיש לך בהרכב שחקנים כמו קווין דה בראונה או ברנרדו סילבה".
לאחר מכן אמר מאמן מרוקו בציניות: "בואו נבקש מג'אני אינפנטינו (נשיא אופ"א - א.נ.) להוסיף נקודות לכל קבוצה או נבחרת שתחזיק בכדור יותר מ-60 אחוזים מהזמן החוקי. ובכלל, חפני הטורניר נתנו לנו פחות מאחוז להפוך לאלופי עולם - עכשיו זה גדל ל-12 אחוז".