אולפני "האחים וורנר" ביפן פרסמו אמש (שני) הודעה בה ביקרו את שיתוף הפעולה של "האחים וורנר" בארצות הברית עם קמפיין "ברבנהיימר" שנעשה ויראלי בשבועות האחרונים. מה שעורר את זעם המפיצים היפניים, היו ציוצי תגובה של עמוד הטוויטר הרשמי של הסרט "ברבי" בארצות הברית, לתמונות הממים שנוצרו במסגרת הקמפיין הוויראלי. בין היתר נראתה תמונה של גיבורת הסרט ברבי נישאת על כתפו של גיבור הסרט "אופנהיימר", לה הגיבו בציוץ "זה יהיה קיץ בלתי נשכח".

"כיוון שהסרטים 'ברבי' ו'אופנהיימר' יצאו לאקרנים יחד בארצות הברית ב-21 ביולי, יש תנועה שמעודדת מעריצים מעבר לים לצפות בהם יחד (Barbenheimer#), אבל זו לא תנועה רשמית", נכתב בהודעה שפרסמו אמש בעמוד הטוויטר הרשמי של הסרט "ברבי" ביפן. "התגובה של החשבון האמריקני של הסרט 'ברבי' לתנועה הזו מצערת מאוד. אנו מתייחסים לכך ברצינות רבה ומבקשים ממטה האולפנים הראשי בארצות הברית לנקוט בפעולות מתאימות. אנו מתנצלים בפני מי שנפגעו מהפעולה הבלתי מתחשבת הזאת".
בעקבות ההודעה היפנית, שקיבלה קרוב ל-90 אלף לייקים והודהדה יותר מ-50 אלף פעמים, הבוקר פרסמו אולפני "האחים וורנר" בארצות הברית הודעה לקונית לאתרי הבידור, בה נכתב כי "האחים וורנר מתחרטים על ההתנהלות הלא מתחשבת ברשתות החברתית ומבקשים להתנצל". מאז, בשעות האחרונות נמחקו ציוצי התגובה שפרסם העמוד האמריקני של "ברבי" לקמפיין הוויראלי.
"אופנהיימר", סרטו של הבמאי כריסטופר נולאן העוסק בפיזיקאי היהודי-אמריקני ג'יי רוברט אופנהיימר, שנודע כ"אבי פצצת האטום", לא עלה עדיין ביפן והקרנתו שם עדיין מוטלת בספק. בשבוע הבא תציין יפן 78 שנים להטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסאקי, בהן נהרגו על פי ההערכות בין 130 אלף ל-226 אלף אזרחים יפנים.
סרטה של הבמאית גרטה גרוויג שהגיע אל בתי הקולנוע לפני 11 ימים, הכניס יותר מ-780 מיליון דולר ברחבי העולם. בסוף השבוע הראשון ליציאתו רשם הסרט את נתון הפתיחה הגבוה ביותר של סרט לשנת 2023, והגבוה ביותר אי פעם לסרט שביימה אישה.