סטיבן ספילברג: "אני מודאג - שוב צריך להילחם על הזכות להיות יהודים"

ספילברג: "מודאג, שוב צריך להילחם על הזכות להיות יהודים"
בנאום שנשא הלילה התייחס הבמאי זוכה האוסקר למלחמה בעזה ואמר: " אנו יכולים לזעום מול המעשים המתועבים שבוצעו ב-7 באוקטובר - וגם למחות על הרג נשים וילדים תמימים בעזה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
סטיבן ספילברג, 25.03.24
צילום: כאן חדשות

שלושה חודשים לאחר שהודיע כי יאסוף עדויות של ניצולי טבח ה-7 באוקטובר במסגרת "קרן שואה" של אוניברסיטת דרום קליפורניה, הבמאי היהודי זוכה האוסקר סטיבן ספילברג התייחס הלילה (שלישי) למלחמה ברצועת עזה ולעלייה בגילויי האנטישמיות.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

בנאום שנשא הלילה במסגרת טקס בו הוענקה לו מדליה מטעם אוניברסיטת דרום קליפורניה, במלאת 30 שנה להקמת "קרן שואה", אמר ספילברג כי "אלו שלא זוכרים את העבר נידונו לחזור עליו". עוד הוסיף: "אני הולך ונהיה מודאג מכך שאנחנו נידונו לחזור על ההיסטוריה: שוב להצטרך להילחם על עצם זכותנו להיות יהודים".

עם זאת, הבמאי בן ה-77 אמר כי "מול הברוטליות והרדיפה, תמיד היינו אנשים חזקים ורחומים שמבינים את כוחה של האמפתיה. אנו יכולים לזעום מול המעשים המתועבים שבוצעו בידי הטרוריסטים של 7 באוקטובר, וגם למחות על הרג נשים וילדים תמימים בעזה".

באשר לקרן עדויות ניצולי השואה שהקים ב-1994 אמר ספילברג כי "היא הכרחית בעקבות האירועים הנוראיים של טבח 7 באוקטובר, היא הכרחית כדי לעצור אלימות פוליטית שנגרמת בידי דיס-אינפורמציה, תיאוריות קונספירציה ובורות. היא הכרחית משום שלעצור את עליית האנטישמיות והשנאה מכל סוג, קריטית לבריאותה של הרפובליקה הדמוקרטית שלנו, כמו גם לעתידה של הדמוקרטיה בכל רחבי העולם המתורבת".

הפופולריים