העיתונאי ומבקר הספרות ברנאר פיבו הלך לעולמו בגיל 89

העיתונאי ומבקר הספרות ברנאר פיבו הלך לעולמו בגיל 89
פיבו נודע בזכות תוכנית הטלוויזיה "אפוסטרוף", שהייתה לאחת מתוכניות הטלוויזיה הנצפות ביותר בצרפת • תוכניתו של פיבו, בה היה עושה שימוש ב"שאלון פרוסט", היוותה השראה לתוכנית האמריקנית "סטודיו למשחק"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ברנאר פיבו, 2000
צילום: גטי אימג'ס

העיתונאי, המגיש ומבקר הספרות הצרפתי ברנאר פיבו הלך לעולמו היום והוא בן 89 במותו. כך אישרה הערב (שני) בתו ססיל לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. פיבו, שחגג פיבו את יום הולדתו, מת בתום התמודדות ממושכת עם מחלת הסרטן.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

פיבו נולד בליון ב-1935, שם החל בבגרותו ללמוד משפטים. בהמשך עבר ללימודי עיתונאות בפריז אותם סיים בהצטיינות. במשך יותר מעשור עבד ביומון הצרפתי "לה פיגארו" ובראשית שנות ה-70 החל הגיש תוכנית רדיו יומית. בשנת 1973 החל להגיש את תוכנית הטלוויזיה Ouvrez les Guillemets ("פתח ציטוט") ברשת השידור הצרפתית ORTF.

כעבור שנה רשת השידור הצרפתית פורקה, ובשנת 1975 פיבו החל להגיש את תוכנית התרבות "אפוסטרוף" בערוץ France 2. התוכנית זכתה להצלחה רבה ושודרה עד לשנת 1990. בשנת 1991 החל להגיש באותו הערוץ את התוכנית Bouillon de culture ("מרק תרבות") שזכתה אף היא להצלחה ושודרה עד לשנת 2001.

פרט לעבודתו העיתונאית, ייסד פיבו בשנת 1985 את "אליפות האיות של צרפת" (Dicos d'or), שלימים הפכה לאליפות איות בין-לאומית בצרפתית. בשנת 2008 הוענק לפיבו אות קצין במסדר קנדה, אות הכבוד הגבוה ביותר הניתן במדינה.

תוכניתו של פיבו היוותה השראה לתוכנית "סטודיו למשחק" האמריקנית, אותה נהג מגיש התוכנית ג'יימס ליפטון ב"שאלון פרוסט" כפי שהיה עושה פיבו בתוכניתו. את השאלון הידוע היה פיבו מסיים בשאלה: "אם ישנו אלוהים, מה היית רוצה שיגיד לך כשתמות?", ואילו ליפטון שינה את נוסחה ל"אם ישנו גן עדן, מה היית רוצה לשמוע את אלוהים אומר לך כשאתה מגיע אל שעריו?".

הפופולריים