במלאת 20 שנה לחטיפת גלעט שליט - ארכיון צה״ל במשרד הביטחון פרסם היום (חמישי) את יומני המבצעים מהיום בו נחטף שליט, אז חייל בדרגת רב-טוראי, לרצועה. יומני המבצעים שנחשפו, של חמ"ל החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נפתחים בדיווחים הראשונים על הפגיעה בטנק - עד ההבנה ששליט נחטף.
בבוקר 25 ביוני 2006, חוליית מחבלים חדרה לישראל מרצועת עזה דרך מנהרה, ותקפה כוח שריון מגדוד 71 בחטיבה 188 שהיה באזור כרם שלום. בקרב, נהרגו שני חיילי צה"ל ונפצעו נוספים, ושליט נלקח לשטח הרצועה.
בשעה 05:13 הופיע הדיווח הראשון ביומן המבצעים על שמיעת פיצוצים באזור. דקה לאחר מכן, כבר הופיע ביומן המבצעים צמד המילים "יש נפגעים" ובחטיבה הועברה דרישה "להקפיץ מסוקי קרב" למקום. ב-06:34 נמסרה לחמ"ל תמונת מצב עדכנית: 2 הרגים שלנו פונו מהטנק, 2 פצועים בתוך הטנק, פצוע שלישי מפונה מהמקום.
אך רק ב-06:40, יותר משעה לאחר התקיפה, הופיע הדיווח הראשון שציין במובהק - "חסר חייל בטנק". 4 דקות לאחר מכן, נרשם ביומן המבצעים שם הקוד "חניבעל". בדקות שלאחר מכן כוחות צה"ל פינו את הנפגעים מהטנק וביומן נרשם "חייל אחד מהטנק לא ידוע איפה! חניבעל".
בהמשך, דיווחו הכוחות כי מצאו שכפ"ץ וקסדה על גדר הגבול. "לא ידוע איפה כל המחבלים. 2 מחבלים נהרגו, 8 חדרו", ציינו לוחמי אוגדת עזה. ב-08:00 זוהה שליט באופן רשמי: "שם החייל החטוף: גלעד שליט" ושמותיהם של שני החללים מהטנק: המפקד סגן חנן ברק, והנהג, סמ"ר פבל סלוצקר.
בשעות הצהריים, שעות אחרי החטיפה, נכתבה ביומן המבצעים הערכה ששליט בחיים: "לא ידוע איפה הוא, יכול להיות שהוא לא באזור שלנו, הפיגוע הוא של החמאס. יכול להיות שזה יתפתח להסלמה בעקבות החטוף".
גלעד שליט, היום בן 39, הוחזק בשבי בעזה חמש שנים וארבעה חודשים. הוא שוחרר ב-18 באוקטובר 2011, בעקבות עסקה שנחתמה בין ישראל לחמאס ובה שוחררו מבתי הכלא הישראליים 1,027 אסירים ביטחוניים.
