כך מבריח חיזבאללה סמים ואמל"ח בגבול לבנון

כך מבריח חיזבאללה סמים ואמל"ח בגבול לבנון
דובר צה"ל בערבית חושף את שמו של הבכיר שאחראי על ההברחות לשטח ישראל ואת השיטה של ארגון הטרור שנחשפה על ידי צה"ל ושב"כ
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הברחת נשק, גבול לבנון. 24.03.22
צילום: צילום: דוברות משטרה

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פרסם היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו כיצד חזבאללה מפעיל רשת של הברחות סמים ואמל"ח בחסותו על גבול לבנון, דרך סייענים וסוחרי סמים שפועלים באישורו. כל ההברחות מתנהלות ומופעלות מביתו של סוחר סמים לבנוני בכפר כילא, שנמצא על הגבול. 

אדרעי מסר כי חאג' חליל חרב הוא בכיר הארגון שעומד מאחורי ההברחות. חסן סרעיני משמש סייען שלו, ומוביל מטעמו את כל ההברחות בגבול. הוא עומד בקשר עם חאתם שית שמתגורר בבית בכפר כילא בגבול, ועם מבריחים נוספים בדרום לבנון, כדי להבריח נשק וסמים לישראל. ביתו ממוקם בצמוד לחומת הגבול ומאפשר לזרוק את החומרים האסורים ולהעבירם למבריחים ישראלים. 

עוד נמסר כי שית מתצפת ממרפסת ביתו לעבר שטח ישראל בשגרה ובמהלך ניסיונות הברחה לצורך איסוף מודיעין ולמידת דפוסי הפעולה של כוחות צה"ל במרחב. לאחר מכן הוא יוצר קשר עם מבריחים ישראליים באמצעות אפליקציות שונות, כמו טלגרם, ומתאם עמם מועד לביצוע ההברחה. הוא משתמש בבלדרים שונים שמגיעים לגבול וזורקים את חבילות הסמים או האמל"ח מעבר לגדר, בזמן שהוא מתצפת מביתו ומכווין את המבריח הישראלי, כדי לסיע לו לחמוק מכוחות הביטחון. 

לפני כחודש סוכלה הברחת הנשקים הגדולה ביותר שהתבצעה מגבול לבנון: שלושה חשודים תושבי טובא זנגריה נתפסו עם 61 כלי נשק וסמים בשווי כולל של כ-3.5 מיליון שקלים.החשודים נהגו ברכב מסוג סקודה ונעצרו לאחר ששוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון חסמו את דרכיהם בתום מרדף. בחיפוש ברכבם נתפסו בשני תיקים 61 נשקים: 58 אקדחים, שלושה רובים מסוג m-16 וכן חומר החשוד כסם במשקל חצי קילו.

הפופולריים