חשיפה: חיזבאללה חפר רשת מנהרות של מאות ק"מ מביירות

חשיפה: חיזבאללה חפר רשת מנהרות מביירות
מטרתן של המנהרות שמגיעות עד דרום לבנון להפתיע את צה"ל בעת מלחמה. בתוך רשת המנהרות נבנו מפקדות של פיקוד ושליטה - משם מתכנן ארגון הטרור לנהל את הלחימה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מנהרת חיזבאללה שחדרה מלבנון - מגן צפוני
צילום: צילום: דובר צה"ל

חיזבאללה חפר רשת מנהרות של מאות ק"מ מביירות עד דרום לבנון. כך נחשף הערב (שני) בחדשות הערב בכאן 11. את המנהרות חפר ארגון הטרור במקביל למנהרות ההתקפיות שחדרו לשטח ישראל ונחשפו במבצע "מגן צפוני" בדצמבר 2018, אז במבצע הנדסי מורכב השמיד צה"ל שש מנהרות שחפר חיזבאללה.

מטרת המנהרות ההגנתיות שחפר ארגון הטרור של חסן נסראללה היא לאפשר ניהול לחימה נגד חיילי צה"ל בעת מלחמה בשטח לבנון, ולהפתיע את הכוחות המתמרנים. בתוך רשת המנהרות נבנו מפקדות של פיקוד ושליטה - משם מתכנן ארגון הטרור לנהל את הלחימה. המנהרות מתחילות בטווח של כשלושה ק"מ מגבול ישראל ועד לבירת לבנון.

בסוף שנת 2018, ערך צה"ל מבצע באורך חודש בו חשף וסיכל מנהרות טרור של חיזבאללה שנחפרו בלבנון וחצו לעבר שטח ישראל.במסגרת המבצע השתתפו כוחות גדולים של צה"ל בגבול הצפון וכלי צמ"ה רבים, ביניהם דחפורים ושופלים רבים של חיל ההנדסה הקרבית שחשפו שש מנהרות של חזבאללה שהגיעו למספר יישובים בצפון, ביניהם מטולה, זרעית ושתולה.

הפופולריים