החיילים שתועדו בסרטון שבו קיללו את ישראל נשפטו ל-30 ימי מחבוש

החיילים שתועדו מקללים את ישראל נשפטו ל-30 ימי מחבוש
החיילים, דוברי ערבית, העלו לרשתות החברתיות סרטון ובו אמרו דברי תמיכה בפלסטינים: "שישראל תלך לעזאזל, אלוהים לצד פלסטין"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
החיילים בסרטון ברשתות החברתיות
החיילים בסרטון ברשתות החברתיות צילום: ללא קרדיט

החיילים שהעלו תיעוד בו הם אומרים דברי תמיכה בפלסטינים נשפטו היום (רביעי) בדין משמעתי לעונשי מחבוש. ארבעה מהם ל-30 יום ואחד נוסף ל-21 יום. צה"ל מסר כי הוא "מגנה את הדברים שנאמרו בסרטון". 

על רקע פעילות צה"ל אתמול בג'נין, שלושה חיילים דוברי ערבית העלו סרטון לרשת בו הם עודדו את תושבי ג'נין. בסרטון החיילים פנו לפלסטינים בג'נין ואמרו: "שלום לתושבי ג'נין, אלוהים עומד לצד פלסטין. שישראל תלך לעזאזל, יאללה לתת בראש". מדובר צה"ל נמסר: "התנהלות החיילים מנוגדת לערכי צה"ל, והם יטופלו משמעתית".  

עורכי דינן של חלק מהחיילים, שמיוצגים על ידי הסנגוריה הציבורית, מסרו: "החשודים נחקרים בגין סרטון ערוך באופן מגמתי, בניסיון לייצר תמונה שלפיה חיילי צה"ל יוצאים נגד מדינת ישראל ותומכים בפעולות העוינות שבוצעו כנגד כוחות צה"ל בג'נין. בפועל, במרבית השיחה שהתקיימה, החשודים יצאו להגנת חיילי צה"ל, ועל זה ניתן ללמוד אף מהאמור בסופו של הסרטון, שבו אחד החיילים החשודים אף מגיב בתוקפנות כלפי מי שמבקשת ממנו להביע תמיכה ב'פלסטין'.

"מרבית החיילים שמופיעים בסרטון אינם מחויבים בגיוס, והתנדבו לצה"ל מתוך מחויבות למדינה, במטרה לשמור על ביטחון אזרחיה. מכל מקום יובהר, כי הסרטון ערוך, אינו קושר את החשודים לחשדות המיוחסים כנגדם בשלב זה, וראוי שהטיפול בהם יהיה בציר המשמעתי בלבד, ולא בציר הפלילי".

הפופולריים