שב"כ מתריע: ארגוני פשע מאיימים על נבחרי ציבור ומועמדים ב-20 רשויות

שב"כ: ארגוני פשע מאיימים על מועמדים ב-20 רשויות
גורמי הביטחון מוטרדים מכך שברשויות אלה עלול להיפגע חופש הבחירה בבחירות המקומיות באוקטובר
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
זירת הרצח באבו סנאן
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

שב"כ סימן בין 15 ל-20 רשויות מקומיות ערביות שבהן יש איום על מועמדים, בוחרים ונבחרי ציבור מצד משפחות פשיעה - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11. גורמי הביטחון מוטרדים מכך שברשויות אלה עלול להיפגע חופש הבחירה במהלך הבחירות המקומיות שיתקיימו באוקטובר ויש צורך בהיערכות מיוחדת מעבר למשטרה. 

בדיון בוועדת השרים למאבק בפשיעה בחברה הערבית שבו הוחלט לערב את שב"כ במאמצים, סוכם גם כי יש לקדם בחקיקה עוד סמכויות לגופי האכיפה, ובהן סמכויות חיפוש, אכיפה כלכלית והחרמת רכוש שמשמש לעבירה. כל אלה הצעות שכבר עלו בעבר ולא קודמו. על אף הצעת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לנקוט במעצרים מנהליים, גם היום נרשמה התנגדות ליוזמה, כולל של שר המשפטים, גופי הביטחון והייעוץ המשפטי. בניגוד לדיונים קודמים, הפעם לא היו מחלוקות בין השרים לבין הייעוץ המשפטי. 

במהלך הדיון זעם ראש הממשלה בנימין נתניהו על נציג החברה הערבית שהשתתף בדיון, יו"ר ועד הרשויות הערביות מודר יונס, וטען כי ישנה "הכחשה למעורבות ארגוני הפשיעה". יונס הטיח בנתניהו במהלך הדיון: "ממרים פיירברג בנתניה ביקשת לעשות צעדים?". בשיחה עם כאן חדשות אמר מונס כי נתניהו השתמש בחצי משפט שלו כדי לשחרר קיטור מבחינתו וכי הוא סבור שיש להילחם בנושא הפשיעה בכללותו. 

במהלך דבריו של מונס בדיון הוא איים בשביתה כוללת במגזר הערבי, שתכלול את העובדים בבתי החולים. לדבריו, הוא נכנס לדיון רק כדי להשמיע את התייחסותו, עד שהחלו הדין והדברים עם ראש הממשלה ולאחר מכן הוצא מהדיון בטענה כי ייתכן שיושמעו בו דברים מסווגים.  

מתוך הדיון בוועדת השרים למאבק בפשיעה בחברה הערבית

יונס: "ילדים מפחדים לצאת לרחוב, ללכת לבית הספר. האחריות עליכם". 

ראש המל"ל הנגבי: "בלי צעקות בבקשה".

נתניהו: "אתם צריכים לשתף פעולה עם המשטרה. אי אפשר להטיל את כל האחריות עלינו". 

יונס: "אנחנו משתפים פעולה. אדוני המפכ"ל, אל תבואו אליי אחרי זה להידברות כשאלופים ייצאו לרחובות ויחסמו כבישים".

המפכ"ל שבתאי: אנחנו צריכים שיחזירו לנו את הכלים הטכנולוגיים ושיחזירו את השימוש בפגסוס. לא להקים ועדת חקירה על שימוש בפגסוס, זה פוגע במשטרה". 

בסוף הדיון אישרו המשתתפים פה אחד את הרחבת סמכויות השב"כ בהתערבות בחקירת ואבטחת סמלי שלטון בשלטון המקומי. היועצת המשפטית לממשלה ביקשה לחדד בהודעה המסכמת של לשכת רה"מ שהשב"כ יפעל על פי החוק, כדי שלא להצטייר כאילו נעשה שינוי בחוק השב"כ. 

הפופולריים