חיילת מודיעין הזהירה ממתקפת חמאס, מפקדה התעלם: "דמיוני"

חיילת מודיעין הזהירה ממתקפת חמאס, מפקדה התעלם: "דמיוני"
בדיון שהתקיים בעקבות תרגיל של ארגון הטרור נאמר כי מדובר בתרחיש לא מציאותי
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נוחבה חדירה
צילום: צילום מסך

פרטים חדשים על הפתעת 7 באוקטובר: מדיון פנימי שחלקים שהותר לפרסום היום (חמישי) עולה כי חיילת מודיעין ותיקה בתחום האיסוף, דיווחה לפני כמה חודשים דיווחה על אימון חריג של חמאס, שתרגל פשיטה על ישראל. החיילת סיפרה על המשתתפים בתרגיל, ובהם מפקדים ולוחמים, ועל השתתפות כוחות רכובים. לדברי אותה חיילת, במהלך התרגיל תורגלו תרחישים שונים ובהם הפלת כלי טיס, השתלטות על ישוב ישראלי, כולל הרג של חיילים, הנפת דגל, וגם תקיפה של מבנה ציבור. 

מגיל 10 חודשים ועד 18: שמות 39 הילדים החטופים בעזה
יותר ממאתיים אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

המשתתפים בדיון הסכימו שמדובר במידע משמעותי. קצין מודיעין התרשם מהיקף התרגיל ושיבח את המעורבים באיסוף המידע, אבל הוסיף הסתייגות שתרחיש התרגיל המתואר הוא "דמיוני לגמרי". הקצין הסביר שיש להבחין בין מה שחמאס מסוגל לעשות במציאות, למה שחמאס עושה בתרגילים "בשביל ההתפארות", כהגדרתו.

עם זאת, חלק מהמעורבים בשיח לא הסכימו שהתרחיש דמיוני, והזכירו שחמאס ערך כמה תרגילים בסדר גודל דומה ולכן מדובר באפשרות מציאותית בהחלט. יותר מזה,  נטען, שהתרחיש שעולה מתמונת המודיעין הוא לא של פשיטה על יישוב או מוצב ומדובר באירוע גדול בהרבה - כלומר תוכנית שנועדה לפתוח מלחמה. כן נטען, שמדובר בתרחיש סביר משום שכבר היום לחמאס יש את האמצעים לבצע פשיטה רחבת היקף הכוללת השתלטות על יישובים, אם רק יחליט על כך הדרג הבכיר בתנועה. 

בנוסף, הוזכר באוזני הקצין שטען שמדובר בתסריט דמיוני, שישראל מציינת 50 שנים למלחמת יום הכיפורים. לכן, יש להיות רגישים יותר לתרחישים שנראים לא מציאותיים. הוזכר שב-1973 התנסתה ישראל באירוע דומה בחזית הדרומית כמעט באותם תנאים וכי ההיסטוריה לעולם חוזרת, אם לא לומדים ממנה. לבסוף, צה"ל לא נקט צעדים אופרטיביים בעקבות הדיון. 

 

הפופולריים