תרחיש האימים של מערכת הביטחון: בריחה של בכירי חמאס יחד עם חטופים במנהרות במהלך הפסקת האש

החשש: בריחה של בכירי חמאס יחד עם חטופים במהלך הפסקת האש
רשת המנהרות התת קרקעיות של חמאס הרבה יותר משמעותית והרבה יותר מורכבת ממה שחשבו בישראל, החשש שבכירי חמאס ינצלו את חוסר תשומת הלב, יברחו לסיני ומשם ניסו לברוח למדינות מקלט
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: איי-פי

תרחיש אימים: בזמן שבישראל חוגגים את חזרתם של החטופים, עלה החשש כי חמאס ינצל את חוסר תשומת הלב הישראלית כדי להתארגן מחדש להמשך הלחימה וכבר זומם את צעדיו הבאים. במערכת הביטחון צריכים לחשוש מהאפשרות שבכירי חמאס ינצלו את הפסקת האש ויברחו יחד עם החטופים במנהרות, כך פורסם היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11.

195 אזרחים וחיילים: רשימת החטופים המלאה
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
 
הרשימה המלאה של המשוחררים בפעימה השלישית 

בעקבות הצלחת המהלך הקרקעי עד כה ונחישותה של ישראל להמשיך בו עד למיטוט שלטון חמאס ברצועה, מחפש הארגון לבצע מהלך שיוכל לשנות את פני המלחמה. בזמן שבישראל מתרגשים משובם של החטופים – חמאס מנצל את חוסר תשומת הלב הישראלית כדי להתארגן מחדש להמשך הלחימה וכבר מתכנן את צעדיו הבאים.

רשת המנהרות התת קרקעיות של חמאס היא הרבה יותר משמעותית, משוכללת והרבה יותר מורכבת ממה שחשבו בישראל ערב המלחמה. אחד התרחישים שצריך לעמוד לנגד עיניה של ישראל בימי הפסקת האש הוא ניסיון בריחה של הנהגת חמאס, שנמצאת לפי הערכות בדרום הרצועה, דרך המנהרות באזור רפיח – ציר פילדלפי - לסיני יחד עם חטופים ישראלים, ייתכן חיילים, ומשם למדינה שתסכים לקבל אותם כמו איראן, תימן או לבנון. תרחיש כזה יהפוך את קערת המלחמה על פיה.

הפופולריים