לוחמים שהוקפצו ב-7 באוקטובר לא יצאו להילחם: "תרגלנו תרחיש של חדירת מחבלים למוצב סופה"

לוחמים שהוקפצו ב-7 באוקטובר - לא יצאו להילחם
גל שוורץ, לוחם מילואים: "היינו מרחק נסיעה של דקות מהיישובים שהותקפו ואנשיהם נרצחו, אבל השאירו אותנו בצאלים ללא מעש עד יום שני"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
פלאש 90
צילום: פלאש 90

סמ"ר במילואים גל שוורץ, לוחם בגדוד מילואים המשתייך לחטיבה הדרומית, סיפר כי ב-7 באוקטובר הוא וחיילים רבים נוספים הגיעו לשטחי כינוס בדרום כדי להצטרף ללחימה אך, הושארו בבסיס ולא יצאו להילחם: "התאמנו בדיוק על המתאר הזה - פשיטה של 200 מחבלי חמאס על מוצב סופה. אנחנו אומנו ללחימה מול חמאס, הכרנו את הגזרה והיינו מוכנים ללחימה".

> עקבו אחרי ערוץ הוואטסאפ של כאן חדשות

החטופים שעדיין בשבי חמאס: הרשימה המלאה

שוורץ סיפר: "הגענו למילואים בסביבות הצהריים, היינו מרחק נסיעה של דקות מהיישובים שהותקפו ואנשיהם נרצחו, אבל השאירו אותנו בצאלים ללא מעש עד יום שני. זו תחושת תסכול ואומללות כשאתה לוחם ולא נותנים לך נשק להילחם".

הוא הוסיף כי הסיבה לכך שלא יצאו להילחם הייתה ככל הנראה טכנית: "בדיעבד הבנו שלא היינו רשומים בשלישות ולכן הנגד לא נתן לנו נשקים. אלה היו השעות הקריטיות, אנשים נרצחו ונחטפו בזמן שגדוד שבו 400 לוחמים שהתאמנו לתרחיש כזה בדיוק, יושב וממתין שיביאו לו נשק. רק בשבת בלילה נתנו לנו נשק וגם אז לא נתנו לנו ללכת לדרום אלא ביקשו לשלוח אותנו לג׳נין כשאנחנו גדוד שהתאמן עשר שנים על מתאר בדרום. ביום שני בבוקר אחרי המטווחים, נשלחנו לאורים ומשם המשכנו את הלחימה בדרום".

סמ"ר גל שוורץ הודח ממילואים לאחר שנענה לבקשת הסמח"ט שלו לסיוע והוא הצטרף אליו ללא אישור. בימים אלו מבצע הגדוד תעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון. הגדוד היה מצוי בחודשים האחרונים בתהליך של מעבר לפיקוד העורף, עובדה שהקשתה עוד יותר על זימונם והתייצבותם המיידית.

מדובר צה"ל נמסר: "הגדוד התייצב ביום ה-7 באוקטובר למילואים, וכמו כוחות רבים חתר להגיע לאזור הרלוונטי ביותר לסיוע בלחימה. בשלב זה, ולאור העובדה שתמונת המצב לא הייתה ברורה, החל הגדוד בהצטיידות והתארגנות ללחימה. בשל היותו גדוד מילואים, לחיילי הגדוד לא היה ציוד לחימה אישי שאפשר להם להגיע ולהתחיל בלחימה באופן מיידי ולכן היה צריך לעבור תהליך חיול לפני". 

הפופולריים