חשיפה

בין העצורים בעזה: מקורבים להנהגת חמאס

בין העצורים בעזה: מקורבים להנהגת חמאס
בימים האחרונים דווח כי מאות מתושבי הרצועה הסגירו את עצמם לידי צה"ל, בהם גם פעילים בחמאס ובארגוני טרור אחרים. • גלנט: בין הנכנעים גם מחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
כפותים חמאס עזה
צילום: ללא

בין הגורמים שכוחות הביטחון עצרו בעזה נמצאים גם מקורבים להנהגת חמאס - כך פורסם הערב (שני) בחדשות הערב בכאן 11. בימים האחרונים דווח כי מאות מתושבי הרצועה הסגירו את עצמם לידי צה"ל, בהם גם פעילים בחמאס ובארגוני טרור אחרים. מוקדם יותר הערב אמר שר הביטחון יואב גלנט כי "חמאס נמצא על סף פירוק" והוסיף כי "כל בכיר בארגון - דינו להיכנע או למות".  

 

בשכונת ג׳באליה לבדה, יותר מ-1,200 בני אדם עוכבו לחקירה בימים האחרונים, וכ-250 מהם הובאו להמשך מעצר בישראל. זאת, בהשוואה לשבוע שעבר שבו פורסם כי 700 בני אדם נעצרו במצטבר בכל רחבי הרצועה. 

צה"ל ושב"כ הודיעו הערב כי יותר מ-500 פעילי טרור המשתייכים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי נעצרו על ידי כוחות הביטחון ברחבי הרצועה בחודש האחרון ונלקחו להמשך חקירה של אגף המודיעין והשב"כ. על פי ההודעה, כ-350 מהעצורים המדוברים משתייכים לחמאס. "הפעילים עוכבו במהלך קרבות בימים האחרונים על ידי לוחמי צה"ל. חלקם נכנעו באופן יזום והובלו עם חוקרי השטח של יחידה 504 של אמ"ן ורכזי השב"כ להמשך חקירה", נמסר. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי, לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים

החטופים שעדיין בשבי חמאס: הרשימה המלאה

צה"ל מקים מתקן כליאה ייעודי למחבלות שנעצרו בעזה

עוד פורסם הערב בחדשות הערב בכאן 11 כי בצה"ל החלו להקים מתחם כליאה ייעודי בבסיס צה"ל בדרום הארץ לכליאת מחבלות. זאת, לאחר שכמה פעילות חמאס נעצרו בימים האחרונים והובאו לחקירה בישראל. 

 

במהלך הלחימה בדרום הרצועה זיהו בצה"ל לראשונה מחבלות של הארגון ששימשו כתצפיתניות, בנוסף למחבלות של הזרוע הצבאית של חמאס שתועדו בזמן שחרור חטופים ישראלים מעזה. המחבלות והסייעניות צפויות להיחקר על ידי חוקרות שבויים מטעם אגף המודיעין בצה"ל ושב"כ או על ידי חוקרים בנוכחות נשים.

"אנחנו מתקדמים בקרבות ומעמיקים את ההישגים בג'באליה ובשג'אעיה שנחשבו בלתי מנוצחים על ידי חמאס", אמר גלנט. "כמות הנכנעים מלמדת על מה שקורה. כשהנכנעים יוצאים הם אומרים 'חסר לנו נשק, אין לנו אוכל, אנחנו יודעים שהמפקדים שלנו בגדו בנו'". גלנט הוסיף כי בין הנכנעים גם מחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר". 

"נעשה כל שניתן כדי להחזיר את החטופים לביתם", אמר שר הביטחון. עוד הוסיף: "הגענו להסכמה שהצלב האדום יבקר את החטופים ואני קורא לארגון להביא מהם אות חיים". 

הפופולריים