"הפכו לאינטנסיביים": המגעים למציאת פתרון לסוגיית לבנון והזזת חיזבאללה

"הפכו לאינטנסיביים": המגעים למציאת פתרון להזזת חיזבאללה
הערכת הגורמים השונים המעורבים במשא ומתן הוא שהסיכוי כרגע "נמוך" להגיע לפתרון מדיני, אבל למרות זאת אומרים כי בשלב זה יימשכו המאמצים להביא לפתרון דיפלומטי • דיווח לבנוני לפיו ארצות הברית פועלת לגיבוש עסקה בין ישראל ללבנון - גורמים אמריקנים הכחישו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
חיזבאללה לבנון
צילום: אי-פי

גורמים המעורים בפרטים, טענו כי המגעים למציאת פתרון דיפלומטי לסוגיית לבנון והזזת החיזבאללה אל מעבר לנהר הליטאני "הפכו לאינטנסיביים בימים האחרונים". כפי שפורסם היום (רביעי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב, מעבר להזזת כוחות חיזבאללה צפונה, אחת הסוגיות המרכזיות היא עיבוי ותוספת של כוחות יוניפי"ל שנמצאים בשטח דרום לבנון.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי, לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים

החטופים שעדיין בשבי חמאס: הרשימה המלאה

בתוך כך, העיתון הלבנוני אלאח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח הבוקר כי שהשליח האמריקני עמוס הוכשטיין, ששימש כשליח ומתווך מטעם ממשל ביידן בהסכם הימי שנחתם בין ישראל ללבנון בשנה שעברה, הציע "עסקה גדולה" לפתרון הסכסוך בין ישראל ללבנון.

לפי הדיווח בעיתון אלאח'באר: לבנון תקבל בעלות על נקודה B1 במפרץ א-נאקורה בקו המצופים ; פתרון שלוש עשרה הנקודות שבמחלוקת על הקו הכחול שנקבע בשנת 2000 - ימומש ; ישראל תיסוג מהחלק הלבנוני של הכפר ע'ג'ר ; ישראל תיסוג מחוות שבעא שתימסר לכוחות בינלאומיים. כחלק מכך, השטחים מהם ישראל תיסוג ימסרו לכוחות בינלאומיים והם יחשבו ל"שטחים שבמחלוקת" בין שתי המדינות. עם זאת, גורמים אמריקנים הכחישו את הדיווח בשיחה עם כאן חדשות: "הוכשטיין לא פיתח או הציג תוכנית כלשהי"

כמו כן, השר בני גנץ שוחח אתמול עם שרי החוץ של בריטניה וגרמניה בנושא לבנון. עוד דווח כי שרת החוץ של צרפת תגיע לביירות בסוף השבוע, ואף ייתכן ביקור של נשיא צרפת מקרון במדינה בהמשך החודש. הערכת הגורמים השונים המעורבים במשא ומתן הוא שהסיכוי כרגע "נמוך" להגיע לפתרון מדיני, אבל למרות זאת אומרים כי בשלב זה יימשכו המאמצים להביא לפתרון דיפלומטי.

הפופולריים