פרסום ראשון

השיחה של בן גביר עם קצין מג"ב החשוד שהיכה צלם - וההבטחה

השיחה של בן גביר עם קצין מג"ב החשוד שהיכה צלם - וההבטחה
3 הלוחמים שתועדו מכים איש עיתונות במזרח ירושלים נחקרו במח"ש
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מג"ב אלימות
צילום: צילום מסך

שר הביטחון איתמר בן גביר התקשר היום (שבת) לקצין מג"ב שהושעה לאחר שתועד, יחד עם שני לוחמים נוספים, מכה צלם עיתונות במזרח ירושלים. בן גביר אמר לקצין: "אני מחזק אותך, אתם לא פועלים בתנאי מעבדה, מה גם שמדובר בצלם שתומך בחמאס,אני מבהיר לך שאתה וחבריך תחזרו למג"ב אני צריך אתכם יש לכם שר שנותן לכם גיבוי, אתם לא תישארו לבד, אתם לא חוזרים הבייתה אתם חוזרים למג"ב".

השיחה התקיימה בעוד חקירת מח"ש בנושא נמצאת בעיצומה. 

מלשכת השר נמסר: "השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח הערב עם קצין לוחם מג"ב, אשר חשוד בתקיפת צלם, תומך חמאס, במזרח ירושלים ביום שישי האחרון. השר בן גביר חיזק את ידו של הקצין וגיבה את פעילותו. בתום השיחה, אמר השר בן גביר כי אסור לשפוט לוחמים 'בתנאי מעבדה' וכי הוא תומך בחזרתו לפעילות מבצעית כשיסתיימו תשעת ימי ההשעיה שמח"ש קבעה".

אירוע האלימות כלפי צלם העיתונות אתמול במזרח ירושלים: במח"ש חקרו באזהרה שלושה לוחמי מג"ב: קצין בדרגת פקד ושני שוטרים בדרגת סמ"ר. השלושה שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מתחנות המשטרה ואיסור יצירת קשר עם מעורבים. החקירה נמשכת.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

עורך דין משה אורן שמייצג את הקצין מסר: "הוא חשוד בתקיפה בנסיבות מחמירות, מדובר בסרטון ערוך. הצלם אמר: 'אני אהיה שאהיד, אני אתפוצץ' ולכן הקצין הלך אליו עם הנשק. הצלם בעט בו ראשון, ניסו לעצור אותו והוא התנגד למעצר ולכן בעטו בו. הקצין נזקק לטיפול רפואי ונגרם לו נקע. הוא משרת במג"ב איו"ש והיה שם במסגרת תגבור. מדובר בקצין מצטיין וישתף פעולה ככל שידרש עם היחידה החוקרת".

השוטרים תועדו מכים צלם עיתונות במזרח ירושלים, בין היתר בבעיטות כשהוא שוכב על הקרקע. מפקד מג״ב החליט להשעות לאלתר את השוטרים המעורבים בתקרית עד לבדיקת פרטי האירוע. אגודת העיתונאים ירושלים גינתה את האירוע ואמרה כי היא "קוראת למפקדים במשמר הגבול להטמיע בקרב הלוחמים את האיסור לפגוע בנשות ואנשי תקשורת העושים את שליחותם המקצועית בשטח".

 

 

 

הפופולריים