עו"ד דרשוביץ: מוכן לייצג את ישראל בהאג

עו"ד דרשוביץ: מוכן לייצג את ישראל בהאג
עורך הדין היהודי-אמריקני בשיחה עם כאן חדשות על הסיכויים של ישראל בתביעה נגדה על "פשעי מלחמה", ועל הדרכים בהן הוא תרם ותורם לישראל, בגלל "מחויבותו העמוקה" למדינה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הריסות בעזה
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

שידור ישיר

למרות ההכחשה הישראלית, עורך דין אלן דרשוביץ רמז במהלך שיחה עם כאן חדשות, על הכוונה שלו לייצג את ישראל בתביעה בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג: "אני לא יכול להגיב על שיחות פרטיות שקיימתי עם בכירים, אבל אם הייתי צעיר הייתי מגיע לעשות מילואים, והיום, בגילי אתרום בדרכים שלי, בבית המשפט או מחוצה לו". כך פורסם היום (חמישי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

הווטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

במהלך השיחה עם העורך דין האמריקני-יהודי, דרשוביץ נשאל על הסיכויים של ישראל בתביעה, שדרום אפריקה הגישה נגדה לפני כשבוע, בטענה לרצח עם. "אני מקווה שההצהרות של פוליטיקאים, שמופיעות בכתב התביעה, יפסקו כלא רלוונטיות לפעולות שישראל נקטה במהלך המלחמה, שלכאורה נוגדות את החוק הבין לאומי", אמר. 

דרשוביץ הוסיף: "אם תוכח צדקתה של טענת הפלסטינים, והיא שנהרגו יותר מ-20 אלף פלסטינים מהפצצות צה"ל, ובנוסף תוכח צדקתה של טענת ישראל, והיא שכ-7,000 מחבלים ואנשי טרור חוסלו, אז היחס יהיה בערך שניים לאחד. יחס כזה בין חפים מפשע לבין כאלו שאינם, הוא טוב בהרבה מהיחס שקיים בהרוגים של קונפליקטים אחרים מסביב לעולם".

 

דרום אפריקה הגישה לפני כשבוע תביעה לבית הדין הבין-לאומי לצדק בטענה שישראל מבצעת רצח עם בעזה. בתגובה להגשת התביעה, משרד החוץ יצאו בהצהרה: "עלילת דם, משתפים פעולה עם ארגון טרור".

בתחילת המלחמה, תובע בית הדין בהאג קרים חאן אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לבית הדין יש כוח שיפוטי בנושא פשעי המלחמה האפשריים שביצע חמאס בישראל, וכן הפשעים שביצע נגד ישראלים ברצועת עזה. זאת, למרות שישראל אינה חברה בבית הדין.  "זה מחריד מה שקורה, מה שאנחנו רואים על מסכי הטלוויזיה שלנו. חייב להיות הליך משפטי לקביעת אחריות פלילית", אמר חאן.

על פי הדיווח של רויטרס, השטחים הפלסטיניים הכבושים, הכוללים גם את רצועת עזה, נופלים בתוך תחום השיפוט של בית הדין. לכן, יש לו את הסמכות למצות את הדין עם ארגון חמאס השולט ברצועה.

 

 

הפופולריים