הדרך הארוכה שעשו החטופים

תיעוד חדש מהמנהרה בחאן יונס: מהכניסה ומאות מטרים מתחת לאדמה - ועד תאי הכליאה

מהכניסה - ועד תאי הכליאה: תיעוד מהמנהרה בה שהו חטופים
המנהרה חשפה מסלול צר וארוך של מאות מטרים מתחת לאדמה, בה נמצאו עדויות ששם שהו החטופים • דובר צה"ל הגרי חשף עדויות על שהיית חטופים במנהרה בח'אן יונס: "הוחזקו בה 20 חטופים בזמנים שונים, ללא אור יום ועם מעט חמצן"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

אחרי שביומיים האחרונים דובר צה"ל חשף תיעוד של מנהרה בה שהו חטופים, הערב (ראשון) צה"ל פרסם תיעוד חדש אשר מראה את כל תוואי המנהרה ואת המסלול הארוך מפתחה של המנהרה ועד למקום שהותם של החטופים. הירידה מהמנהרה עוברת במדרגות דרך מסלול ארוך וצר עם תקרה נמוכה, ופיתולים. באחת הפניות נמצאה מבואה מלאה בשמיכות ובמאווררים. דובר צה"ל עצמו טען כי חטופים שהו שם בזמנים שונים. 

צפו בתיעוד החדש:

צה"ל חשף הבוקר תיעוד מתוך מנהרה שכוחות אוגדה 98 פשטו עליה בח'אן יונס שברצועת עזה וגילו כי הוחזקו בה חטופים. במנהרה, שעומקה כ-20 מטרים ואורכה 830 מטרים, אותרו שמיכות, מזרונים וציורי ילדים שמעידים על שהייה של חטופים ישראלים. "לאחר קילומטר הליכה, נמצאו עדויות של חטופים ששהו שם בזמנים שונים, וביניהם ציורים של אמיליה אלוני בת ה-5", מסר אתמול דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, בהצהרה. 

עקבו אחר ערוץ הוואטסאפ של כאן חדשות

"פתח המנהרה אותר בביתו של מחבל בח'אן יונס, על בסיס מודיעין מדויק", אמר הגרי והוסיף כי הכניסה למנהרה הייתה ממולכדת. "בפתח המנהרה ניהלו הלוחמים קרב בהיתקלות מול מחבלים, ובסופו הם חוסלו. המנהרה רושתה במטענים ודלתות הדף, שנועדו להגן המחבלים והתקדמות של חטופינו".

הצהרת דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי

 

שמות החטופים בשבי חמאס

במנהרה, שנמצאת תחת אזור מיושב באזרחים, אותרו חמישה תאי כליאה צרים ומסורגים, ובכל אחד מהם שירותים ומזרון. "על פי העדויות שנמסרו לנו, במנהרה הוחזקו 20 חטופים בזמנים שונים בתנאים קשים, ללא אור יום, עם מעט חמצן ולחות נוראית שמקשה על הנשימה", אמר הגרי. "חלקם שוחררו לפני כ-50 ימים, וחלקם עדיין מוחזקים במקום אחר ברצועה, וייתכן שאף בתנאים קשים יותר, בהם אנשים מבוגרים שזקוקים לתרופות ועזרה".

עוד חשף דובר צה"ל כי לפני השמדת המנהרה, הוכנסו עיתונאים מהעולם כדי שייחשפו "לתיעוד פשעי שמבצע חמאס נגד האנושות", אמר הגרי. כתב "פוקס ניוז" פרסם בחשבון ה-X: "הצבא הישראלי אמר שלקחו מכאן ממצאי די.אן.איי של שיער מבגדים של חטופים שנלקחו לעזה".

תיעוד השמדת המנהרה

הפופולריים