דיווח: בכיר בחיזבאללה ניצל מניסיון חיסול בתקיפה בלבנון

דיווח: בכיר בחיזבאללה ניצל מניסיון חיסול בתקיפה בלבנון
התקיפה בכפר כפרא כוונה לעבר מפקד שטח בכיר בגזרת דרום לבנון בארגון הטרור • שני פעילים שמשתייכים ליחידה לאבטחת האישים של הארגון נהרגו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
תקיפה בלבנון - 21.04.24
צילום: ללא

ערוץ סקיי ניוז בערבית דיווח היום (ראשון) כי פאדי סלימאן מפקד שטח בכיר בחיזבאללה, שאחראי על הגזרה המרכזית בדרום לבנון, ניצל מניסיון חיסול בתקיפה שאירעה מוקדם יותר בכפר כפרא בדרום המדינה. התקיפה בוצעה לעבר כלי רכב באמצעות כטב"ם - ועל פי הדיווחים שני פעילים השייכים ליחידה לאבטחת אישים בארגון הטרור נהרגו.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
שמות הנופלים והנופלות

בתוך כך, אתמול דווח ב"וושינגטון פוסט" כי ישראל הודיעה בסוף החודש שעבר שאם לא יושג הסכם ארוך-טווח מול לבנון בשבועות הקרובים – היא תסלים את מאבקה מול חיזבאללה. גורמים המעורים בתוכן השיחות אמרו שישראל נערכת לקראת סוף חודש ינואר כמעין יעד להשגת הסכם שכזה. גורם אמריקני אמר לעיתון כי היא אמנם לא הציבה דדליין קשה שכזה, אבל הוא מכיר בכך שחלון ההזדמנויות למשא ומתן הולך ומצטמצם.

לפי פרסום מהשבוע האחרון ב"פייננשל טיימס", השליח האמריקני עמוס הוכשטיין העלה בפני נג'יב מיקאתי, ראש הממשלה הזמני של לבנון, את הרעיון להפוגה זמנית, ולאחר מכן מציאת פתרון ארוך-טווח, בזמן ביקורו במדינה בשבוע שעבר. בעיתון מצטטים דיפלומטים וגורמים רשמיים, אשר העידו שבשני הצדדים הביעו נכונות בשיחות פרטיות למציאת פתרון פוליטי שיימנע מלחמה כוללת. באפיק פרטי העלו בוושינגטון את הרעיון להעניק חבילה סיוע כלכלי בין-לאומי ללבנון, שתזכה בין השאר גם לגיבוי מערבי לצבא לבנון.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים בשבוע האחרון והעביר מסר לישראל וארה"ב לפיו, ארגון הטרור השיעי מוכן למלחמה כוללת ולא חוששים ממנה. הדברים מגיעים אף החיסולים של פעילים בארגון ואף המתקפות החזקות בלנון. "ישראל ותושביה צריכים לחשוש, תפסיקו את הלחימה בעזה - אחרת אין על מה לדבר", אמר נסראללה בהצהרה לאומה לפני כשבוע. 

 

בתוך כך, בחדשות הערב בכאן 11 פורסם כי חלק מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס שישבו דרך קבע בביירות עזבו את לבנון מחשש לחיסולם. מקור בחמאס  אמר ל"כאן חדשות" כי הנהגת חמאס נקטה בצעדים מבצעיים משמעותיים בעקבות חיסולו של סגן מנהיג הארגון, סאלח אל-עארורי, בביירות. 

 

הפופולריים