המו"ם על עסקת חטופים

באופן חריג: יועצו של נתניהו הצטרף למשלחת בקהיר

באופן חריג: יועצו של נתניהו הצטרף למשלחת בקהיר
היועץ המדיני של ראש הממשלה נתניהו, אופיר פלק, משתתף בפסגה במצרים. בניגוד לפסגת פריז - הממונה על סוגיית החטופים מטעם צה"ל, האלוף ניצן אלון, לא נוכח
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
החטופים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה
צילום: מטה משפחות החטופים

היועץ המדיני של ראש הממשלה, אופיר פלק, משתתף במשלחת שיצאה (היום) לקהיר לדון במתווה לעסקת חטופים. בניגוד לפסגת פריז, הממונה על סוגיית החטופים מטעם צה"ל, אלוף (במיל') ניצן אלון, לא הצטרף למשלחת.

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
> שמות החטופים שעדיין בשבי חמאס

אתמול פורסם בכאן חדשות כי ישראל גיבשה טיוטה חדשה של עמדת המדינה בעניין ההסכם לשחרור חטופים. גורמים המעורים בפרטי המו"מ אומרים שבטיוטה החדשה יש "התגמשות מסוימת" מצד ישראל, בתקווה להביא לפריצה במגעים.

הבכירים הישראלים, בהם ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר, יפגשו את ראש ה-CIA, ראש המודיעין המצרי וראש הממשלה הקטרי במטרה לקדם את המו"מ. המשלחת תקיים שיחות גם בנוגע למבצע המתוכנן של צה"ל ברפיח.

בפסגת פריז בחודש שעבר, מי שניהל את המגעים מטעם מדינת ישראל היה ראש המוסד דדי ברנע לצידו של ראש השב"כ רונן בר. גם הממונה על החטופים מטעם צה"ל, אלוף במילואים ניצן אלון, השתתף בפגישות. בפסגה התקבלה החלטה ליצירת ציר משותף ושיתופי פעולה. למרות זאת, הדיונים תמו ללא הסכמה של חמאס לוותר על הדרישה להפסיק את המלחמה.

הפופולריים