מוות שהיה ניתן למנוע: אישום חמור בפרשת מות החייל דניס זינובייב

מוות שהיה ניתן למנוע: אישום בפרשת מות דניס זינובייב
דניס נהרג מפיצוץ נפל של רימון שמצא והביא למגורי החיילים. הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד מפקד כיתה לשעבר. הסנגוריה הצבאית: "לא היה ראוי להעמידו למשפט פלילי באירוע מצער זה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
דניס זינובייב
דניס זינובייב צילום: ללא קרדיט

פרסום ראשון: הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום חמור נגד מפקד כיתה לשעבר בהכשרה בחטיבת כפיר, שעל פי הממצאים שנאספו במצ"ח, יכול היה למנוע את המוות של החייל רב"ט דניס זינובייב ז"ל. כך פורסם היום (רביעי) בכאן רשת ב. זינובייב נהרג מפיצוץ נפל של רימון שלקח לחדרו במהלך אימון בשנה שעברה. 

האירוע החמור קרה בבסיס חטיבת כפיר בקעות בבקעת הירדן. מכתב האישום מתברר שזינובייב ז"ל מצא את רימון נפל - הציג אותו לשאר הלוחמים וגם למפקדו הישיר, מפקד הכיתה שעומד כעת לדין. בניגוד להנחיות, מפקד הכיתה לא הורה לזינובייב ז"ל להניח את הנפל במקום ולא דיווח על האירוע למפקדים שמעליו.

יומיים לאחר מכן, על פי כתב האישום, בעת שזינובייב ז"ל שהה בחדרו יחד עם שישה לוחמים נוספים, הנפל התפוצץ. זינובייב בן ה-18 נהרג והלוחמים האחרים נפצעו.

לאחר האירוע, הרמטכ"ל מינה ועדת מומחים, שבחנה את התנהלות יחידת ההכשרות של כפיר ובהמשך לאחר תחקיר פיקודי בחטיבה, ננקטו צעדים פיקודיים נגד מפקד ההכשרות של כפיר ונגד מפקד פלוגת ההכשרות.

תגובת הסנגוריה הצבאית: "מדובר במפקד ולוחם מצטיין ומוערך. יש להצר על כך שכתב האישום נגדו הוגש בעודו מסכן חייו בפעילות מבצעית עצימה ביו"ש ולאחר ארבעה חודשי לחימה בעזה. להגנה ראיות וטענות משמעותיות שיש בהן כדי להוביל לזיכויו. גם מפקדים בכירים בצה"ל סברו, בהתאם לממצאי התחקירים לאחר האירוע, שלא היה ראוי להעמידו למשפט פלילי באירוע מצער זה. בחקירה הייתה גם הפרה בוטה של חיסיון התחקיר המבצעי, באופן שעלול להשליך על יכולת צה"ל להפיק לקחים מאירועים מבצעיים ומתאונות אימונים".

הפופולריים