אזהרה לקראת רמדאן

בכירים במשטרה מזהירים: דרישת בן גביר להגבלות בהר הבית עלולה לגרום להתלקחות בערים המעורבות

"הגבלות בהר הבית עלולות להביא להתלקחות בערים המעורבות"
בשבוע הבא תתקבל החלטה אם להטיל מגבלות כלשהן על מוסלמים אזרחי ישראל במהלך החודש הקדוש. קצין בכיר לכאן חדשות: "צריך לקבל החלטות באחריות, בפרט בימי מלחמה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
שמירה בהר הבית בחודש רמדאן
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קצינים בכירים במשטרה אמרו היום (רביעי) כי היענות לדרישות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעניין הגבלת מתפללים בהר הבית במהלך חודש רמדאן עלולה לגרום להתלקחות לא רק בירושלים, אלא גם בערים המעורבות. בשבוע הבא תתקבל החלטה האם להטיל מגבלות כלשהן על ערבים אזרחי ישראל. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

קצין בכיר אמר לכאן חדשות: "משטרת ישראל יודעת להתמודד עם כל התרחישים וגם להיערך אליהם, אבל צריך לקבל החלטות באחריות מלאה, בפרט בימים של מלחמה". לדברי הקצין, "אנחנו יודעים עד כמה קדוש חודש רמדאן, ואנחנו יכולים להגיע למצב של התלקחות והסלמה".  

בתוך כך, ארגון יוזמות אברהם לקידום שוויון ושילוב בין יהודים לערבים בישראל פנה היום למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, בדרישה לקבוע הנחיות ברורות על אודות ההגבלות המתוכננות על חופש הפולחן של מוסלמים אזרחי ישראל בהר. 

"על מנת לאפשר לאזרחי ישראל המוסלמים לקיים את מנהגי רמדאן ולממש את זכותם לחופש דת ופולחן, נדרשת התנהלות מותאמת וסובלנית צד גופי המדינה ומוסדותיה", כתבו בארגון. "אנו דורשים לקבוע הנחיות ברורות בנוגע להתנהלות השוטרים בירושלים כלפי המאמינים ולהעביר הנחיות אלה לכל שוטר בשטח". 

עוד ביקשו בארגון ליידע מראש את הציבור בהחלטות. "ככל שיש החלטה חוקית על הגבלת התפילה במסגד - למשל מספר, גיל או מגדר - באחריות המשטרה לפרסם מראש מידע ברור לציבור במטרה למנוע אכזבה ותסכול בקרב מאמינים שיגיעו לירושלים וכניסתם למסגד תימנע. אנו מזהירים מפני התלקחות העלולה לפרוץ בעקבות התנהלות חסרת אחריות, הן בשטח עצמו והן בהתבטאויות גזעניות או אסלאמופוביות. על המשטרה לפעול להרגעת הרוחות", כתבו.

הפופולריים