סגנו של דף חוסל?

מבצע החיסול של מס' 3 בחמאס מרואן עיסא: בישראל מחכים לאישור רשמי

מבצע החיסול של מרואן עיסא: בישראל מחכים לאישור רשמי
בישראל חיכו לאישור שהבכיר אינו נמצא בקרבת חטופים, לפני הוצאת הפקודה לחסלו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מרואן עיסא
צילום: ללא קרדיט

בישראל מעריכים שמרואן עיסא, מספר 3 בחמאס, חוסל - אבל ממתינים לאימות סופי. כך פורסם הערב (שני) ב"כאן חדשות". בישראל חיכו לאישור שאינו בקרבת חטופים לפני הוצאת הפקודה לחסלו. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל חשף את תיעוד תקיפת המתחם בו היה עיסא ובכיר נוסף. לפי הדיווח, עיסא הותקף כשהיה במנהרה בעומק עשרות מטרים מתחת לפני הקרקע. קבינט המלחמה דן בשבוע שעבר בסיכויי ההצלחה של המבצע לפני היציאה אליו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביחד עם שר הביטחון גלנט לא התנגדו, ועדכנו את השרים גנץ ואייזנקוט בפרטים. 

בשורה של תקיפות: צה"ל יצא אתמול למבצע לחיסול סגנו של מוחמד דף, מרואן עיסא - שאותר במחבוא במחנה פליטים בנוסיארת במרכז רצועת עזה. בעקבות התקיפות, חמאס שלח צוותי חילוץ לאזור, צה"ל תקף אותם בתגובה. רוב התקיפות בוצעו באזור המכונה "מוחיים וואחד" בנוסיראת. באירוע נהרגו פלסטינים נוספים, זהותם אינה ידועה לפי שעה. 

מרואן עבד אל כרים עיסא (אבו אל-בראא), החליף את אחמד ג'עברי – שחוסל בשנת 2012. עיסא היה חבר צוות במשא ומתן שהתנהל באותו זמן על עסקת שליט, לצדם של ג'עברי, שהיה יד ימינו, וסאלח עארורי שחוסל לפני שלושה חודשים. 

עיסא היה מופקד על המבצעים המיוחדים וקישר בין הזרוע הצבאית של חמאס לזרוע המדינית. הוא נמנה עם דור המייסדים של הזרוע הצבאית, ומילא תפקידי מפתח בבניית הזרוע ולבססו כארגון צבאי מחולק לחטיבות.

בשנת 2006 ניצל מרואן מניסיון חיסול ביחד עם שאר צמרת חמאס בשכונת שייח רדואן. באינתיפאדה הראשונה בשנת 1996, אחרי פיגוע שהוציא לפועל בשם הנקמה על חיסולו של יחיא עיאש, הוא ישב בכלא הרשות הפלסטינית במשך 5 שנים.

יכול להיות לחיסולו השלכות על עסקת החטופים. ישנה אפשרות שתהיה האצה בהגעה לעסקה מול חמאס, משום שהנהגת הארגון תבין כי ישנה חדירות מודיעינית של ישראל למקומות המסתור שלה בעזה. התרחיש האחר, הוא שחמאס ינהג בטרור פסיכולוגי בכל הנוגע לחטופים עקב החיסול, דברים שהוא כבר עשה בעבר.

הפופולריים