המתיחות ברמדאן

ללא אירועים חריגים: יותר מ-40 אלף מתפללים הגיעו לתפילות בהר הבית

ללא אירועים חריגים: עשרות אלפי מתפללים הגיעו להר הבית
המשטרה הייתה ערוכה בכוחות מתוגברים, ופרסה יותר מ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב, במוקדים שונים בבירה, במיוחד בעיר העתיקה ובמקומות הקדושים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
תפילות יום שישי הראשון של חודש רמדאן בהר הבית
צילום: רויטרס

יותר מ-40 אלף מתפללים הגיעו היום (שישי) לשטח הר הבית לתפילות יום השישי הראשון של חודש רמדאן. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים, ופרסה יותר מ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב, במוקדים שונים בבירה, במיוחד בעיר העתיקה ובמקומות הקדושים. השר לביטחון לאומי בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי הגיעו לחדר הפיקוד של המשטרה. לאחר פיזור המתפללים לא נרשמו אירועים חריגים.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

מהמשטרה נמסר כי כל הפרה של הסדר הציבורי וסכנה לביטחון הציבור, יטופלו באפס סובלנות ובנחישות רבה. בחדשות הערב בכאן 11 פורסם אמש לראשונה כי מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי שלח אתמול מכתב למזכיר הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו והתריע בפניו כי ללא הגבלת מספר המתפללים, אין דרך לעמוד בדרישות הבטיחות בהר הבית. על פי מכתבו של המפכ"ל, בתום הדיון בשבוע שעבר אצל ראש הממשלה הנחה נתניהו את המשטרה לבחון את סוגיית הבטיחות בהר.

נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הסכימו בחודש שעבר כי עליית ערבים-ישראלים להר הבית תוגבל בחודש רמדאן. המשטרה הגדירה את מגבלת הבטיחות בהר ל-50 אלף מתפללים. עם זאת, טרם הוכרע מה יהיה הגיל שממנו ניתן יהיה לעלות להר הבית ומה יהיה מספר העולים.

במכתבו לנתניהו התריע שבתאי כי ניסיונות להגביל את הקהל הנכנס, גם שלא באמצעות הגבלת גיל, עלולים להוביל להסלמה משמעותית. שבתאי דורש לקבל הנחיות מראש הממשלה. "אבקש לקבל עוד היום את הנחיית הדרג המדיני ביחס לדרך הפעולה שבה נדרשת המשטרה לנקוט - האם החשש מפני התלקחות ביטחונית בעקבות הגבלת מספר המתפללים גוברת על הסיכונים הבטיחותיים?".

צילום: דוברות המשטרה
הפופולריים