פרסום ראשון

במערכת הביטחון בוחנים חלוקת אקדחים למנהיגים מקומיים ולחמולות בעזה

במערכת הביטחון בוחנים חלוקת אקדחים לחמולות בעזה
עמדת מערכת הביטחון - ללא קבוצות חמושות ברצועה שאינן חמאס, לא ניתן ליצור חלופה שלטונית לחמאס
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
REUTERS/Kosay Al Nemer
צילום: REUTERS/Kosay Al Nemer

במערכת הביטחון בוחנים חלוקת אקדחים למנהיגים מקומיים ולחמולות בעזה לצורך הגנה עצמית - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות הערב בכאן חדשות. זאת, לאחר שאותם אנשים היו תחת איומיים על חייהם, לאחר שגורמי ביטחון בישראל פנו אליהם כדי שיחליפו את גורמי השלטון של חמאס.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

עמדת מערכת הביטחון היא שללא קבוצות חמושות בעזה שאינן חמאס, לא ניתן יהיה ליצור חלופה שלטונית לארגון הטרור, שמשתלט על סיוע הומניטרי ומנסה להחזיר לעצמו משילות בצפון ומרכז הרצועה באמצעות פעילים ושוטרי חמאס.

סוגיית חימוש עזתים ומנהיגים מקומיים בעזה; וגם סוגיות של מי ישלוט ברצועה ביום שאחרי, תעלה גם בפגישת שר הביטחון יואב גלנט עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין. ייתכן שהאמריקנים יסכימו להיות אלו שיכניסו את האקדחים באישור ישראלי, למנהיגי קהילות שיאושרו מראש על ידי ישראל.

בשבוע שעבר דווח בוול סטריט ג'ורנל שגורמי ביטחון ישראלים עובדים על פיתוח תכנית לחלוקת סיוע בעזה, אשר תוכל לבסוף להוביל ליצירת סמכות שלטונית פלסטינית ברצועה. 

על פי הדיווח, גורם ביטחוני ישראלי בכיר שוחח עם מצרים, האמירויות וירדן בנוגע לגיוס תמיכה במאמץ לגייס אנשי עסקים ומנהיגים פלסטינים, שאינם מקושרים לחמאס. הסיוע יגיע דרך היבשה והים אחרי בדיקה ישראלית, ויועבר למחסנים גדולים במרכז הרצועה, שם יחלקו אותו הפלסטינים הנבחרים.

על פי התכנית, כשהמלחמה תסתיים האנשים האחראיים על הסיוע יקבלו את הסמכות למשול, בגיבוי כוחות ביטחון במימון המדינות הערביות העשירות. עם זאת, מדינות עשירות במפרץ אמרו כי לא יממנו את הכוחות הביטחוניים לבנייה המחודשת של הרצועה כחלק מהתוכנית המתגבשת, אלא אם ישראל תסכים להליך להקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

הפופולריים