חשש לנקמה איראנית בטווח הקרוב: מילואימניקים יגוייסו למערך ההגנה האווירית

חשש לנקמה איראנית בטווח הקרוב: צה"ל העלה דריכות וגיוס
בתום הערכת מצב של צה"ל, הוחלט על עיבוי וגיוס אנשי מילואים. זאת בשל העלאת רמת הכוננות בצל החשש מהאיומים מצד איראן
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מטוס קרב
צילום: צילום: חיל האוויר

ברקע האיומים לנקמה מצד האיראנים בטווח הקרוב: גורמים מדיניים במערכת הביטחון העלו עוד יותר את רמת הכוננות, שממילא קיימת, עם דגש על חיל האוויר. כפי שדווח היום (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11, מערכת הביטחון מוטרדת גם מעשרת הימים האחרונים של רמדאן - אשר מוגדרים כנפיצים לפיגועים. בתוך כך, צה"ל הודיע על עיבוי וגיוס של אנשי מילואים למערך ההגנה האווירית.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

מוקדם יותר היום, איראן הגיבה באיום בעקבות התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, בה חוסלו בכירים איראנים, בראשם מוחמד רזא זאהדי, מפקד סוריה ולבנון בכוח קודס. נשיא איראן איברהים ראיסי, אמר: "התקיפה לא תעבור בלי תגובה".

עוד הוא הוסיף "על הציונים לדעת שהם לעולם לא ישיגו את מטרותיהם הרשעיות באמצעות פעולות בלתי אנושיות שכאלה". מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, אף נשבע לנקום בישראל על התקיפה בדמשק, וציין שישראל "תתחרט על כך". אליו הצטרף שגריר איראן בסוריה שהבהיר ש"ישראל חצתה את הקווים האדומים".

לפי הודעת משמרות המהפכה שבעה קצינים ומפקדים בארגון חוסלו בתקיפה בסמוך לשגרירות איראן בדמשק, חוץ מזאהדי. בתקיפה חוסלו גם חברי משמרות המהפכה מוחמד חאג'י רחימי,  חוסיין אמאנאללהי, (סייד) מהדי ג'לאלתי, מוחסן סדאקת, עלי אקה באבאיי ו(סייד) עלי סאלחי.  

הפופולריים