אוכל תמורת הלשנה: חייל השיל בכלא צבאי 10 קילו ממשקלו ונזקק לטיפול רפואי

אוכל תמורת הלשנה: חייל השיל בכלא צבאי 10 קילו ממשקלו
סנגורו אמר בבית הדין הצבאי כי גורמי כליאה ממודיעין פנו בכלא לחייל, עם בעיות אכילה קשות, וביקשו ממנו לשתף פעולה ולדבר "ואז יתנו לו אוכל יותר טוב"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: דובר צה"ל

חייל צה"ל שיושב בכלא 10 השיל עשרה קילו ממשקלו, נזקק בשבוע האחרון לשני עירויים של נוזלים ופינוי לבית החולים ואף הקיא יותר משבעים פעמים. גורמי כליאה רמזו לו שיקבל אוכל טוב יותר אם ידווח על כלואים אחרים, כך פורסם לראשונה הבוקר (שישי) בתוכנית "המסייעת" בכאן רשת ב.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

מדובר בחייל עם בעיות אכילה קשות ועם בעיות הסתגלות מורכבות, שנשפט לכלא צבאי בעקבות עריקה מהטירונות - שלושה ימים לאחר גיוסו. למרות ניסיונות של הוריו לאפשר להם להכין לו את האוכל - המפקדים סירבו. כשהובא לדיון בהארכת מעצר בבית הדין הצבאי, סיפר החייל: "גורמי הכליאה אמרו לי שאם אבוא אליהם ואדווח להם על שבויים אחרים - הם יתנו לי בתמורה דברים". גם סנגורו ציין בבית הדין: "פנו לנאשם גורמי כליאה ממודיעין וביקשו ממנו לשתף פעולה ולדבר, וגם יתנו לו אוכל יותר טוב".

השופט קבע בהחלטתו: "התרשמתי, והדברים נאמרים בזהירות, שהנאשם אינו זוכה ליחס הולם במתקן הכליאה. עובדה שהנאשם הוריד 10 קילוגרם ממשקלו, ואין חולק כי נדרש טיפול רפואי באמצעות עירויים. אם שלטונות הכלא אינם מתירים להוריו לספק לו אוכל, הרי שעל שלטונות הכלא לדאוג שיוכל אוכל מזין ומשביע העולה קנה אחד עם מצבו הנפשי".

עוד כתב השופט: "להבנתי הנאשם מוכן להסתפק בשניצל תירס לצורכי קיומו ואינני רואה סיבה לא הגיונית שלא יקבל את מבוקשו. על מפקד הכלא לדאוג להפנותו לפסיכיאטר ולספק לו אוכל מותאם כדי להסיר כל חשש לסכנת חיים ואין מדובר בחשש של מה בכך". בנוסף, ייבדק אם החייל כשיר לכליאה.

הפופולריים