הצעד הבא במלחמה

בצה"ל נערכים להתחיל במבצע הקרקעי ברפיח "בקרוב מאוד"

בצה"ל נערכים להתחיל במבצע הקרקעי ברפיח "בקרוב מאוד"
הדרג המדיני דן בשינויים אפשריים מצידה של ישראל במתווה המשא ומתן • במקביל לאיתותי צה"ל על כוונתו לתקוף בעיר רפיח, צילומי לווין שפורסמו - מעידים על מתחם אוהלים חדש שנבנה באזור חאן יונס. מצה"ל נמסר כי אינו מעורב בהקמת המאהלים באזור
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
עיר האוהלים ברפיח, 08.02.24
צילום: רויטרס

בצה"ל נערכים להתחיל "בקרוב מאוד" את המבצע הקרקעי ברפיח, באמצעות פינוי מאסיבי של יותר ממיליון פלסטינים - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות בכאן 11 מפי שני גורמים אמריקנים. להערכת גורמי ביטחון, זמן פינוי האזרחים מרפיח יימשך בין 4 ל-5 שבועות. בצל ההיערכות למבצע, הדרג המדיני דן בשינויים אפשריים מצידה של ישראל במתווה המשא ומתן, כדי להניע את העסקה לשחרור החטופים.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

לפי התוכנית של צה"ל, הפלסטינים שנמצאים ברפיח יידרשו להתפנות למתחמי אוהלים שהוקמו בחודשים האחרונים, ונבנו על ידי גורמי סיוע בין לאומיים לצד מדינות נוספות. על סמך התוכנית שהוצגה לאמריקנים ולגורמים נוספים באזור, ההתקדמות של צה"ל ברפיח תיעשה בשלבים לפי חלוקה לאזורים מוגדרים. זאת כאשר האוכלוסייה המקומית תעודכן מראש לפני תנועת כוחות צה"ל - כך שיתאפשר לאוכלוסייה להתפנות מהאזור בשלבים.

בצה"ל אישרו בתחילת השבוע את התוכנית העדכנית לרפיח בפעם הרביעית, לאחר שבוצעו בה שינויים קלים. זאת בין היתר, בשל השגותיהם של האמריקנים, שהביעו בהתחלה התנגדות נחרצת לתמרון ברפיח מחשש לפגיעה באזרחים.

אולם גורם ביטחוני מסר כי הם מבינים היום את הצורך במבצע, וכבר לא מתנגדים. הגורם אמר: "אנחנו נערכים להקים חמ"ל משותף עם ארצות הברית. אנחנו מבינים את החשש, אבל לא נוכל להשלים את המבצע בלי להיכנס לרפיח, דבר שיכול לסייע גם בלחץ - שיביא למפנה בסוגיית החטופים".

בצל היערכות בצה"ל למבצע, הדרגים המדיניים הבכירים דנו לאחרונה באפשרויות לפעילות ברפיח. בנוסף, הדרג המדיני דן בשינויים אפשריים מצידה של ישראל במתווה המשא ומתן, כדי להניע את העסקה לשחרור החטופים.

בתיעוד שצולם לפני יומיים באמצעות לווין ופורסם מוקדם יותר היום, נראו אוהלים נוספים במתחם אוהלים חדש שנבנה באזור חאן יונס לפני כשבוע. זאת על סמך ניתוח השוואתי שערכה סוכנות הידיעות "איי-פי". צה"ל מסר בתגובה כי אינו מעורב בהקמת המאהלים באותו אזור.

צילום הלווין שחשף אוהלים נוספים שצורפו למתחם (צילום: אי-פי)

 

הפופולריים