הטרור הפסיכולוגי

חמאס פרסם אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין

חמאס פרסם אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין
בסרטון, שצולם ככל הנראה בימים האחרונים, הירש דיבר על חג הפסח ופנה למשפחתו: "מצפה ומקווה לראות אתכם בקרוב". הבית הלבן קיבל את הסרטון בשני האחרון, וגופים אמריקנים ניתחו אותו בניסיון לדלות מידע. הוריו הגיבו: "אוהבים אותך, תישאר חזק"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
.
צילום: .

חמאס פרסם היום (רביעי) אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין שנחטף מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. כף ידו השמאלית של גולדברג-פולין חסרה, כמו שכבר היה ידוע מסרטון החטיפה שלו בו הוא נראה פצוע בידו. עד עתה, הירש היה בקבוצה מצומצמת של חטופים שלא היה מידע על גורלם.

הבית הלבן קיבל את הסרטון כבר ביום שני האחרון וה-FBI, יחד עם גוף הטיפול בבני ערובה, ניתחו אותו כדי לראות אם ניתן לאסוף ממנו מידע. זו הפעם הראשונה שחמאס מפרסם סרטון של אזרח אמריקני כבן ערובה

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי
> רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

בסרטון אומר הירש: "מצאתי את עצמי נלחם על חיי, עם פציעות קשות בכל הגוף, אחרי שניסיתי להגן בגופי על עצמי ועל עוד אזרחים מפוחדים כי לא היה מי שיגן עלינו באותו היום". הסרטון צולם ככל הנראה בימים האחרונים, וגולדברג-פולין אומר בו: "בנימין נתניהו וממשלת ישראל - אתם צריכים להתבייש בעצמכם. אתם צריכים להתבייש שכמעט 200 יום אנחנו פה וכל ניסיונות החילוץ של צה"ל נכשלו".

את הסרטון הוא מסיים בפנייה אישית למשפחתו: "אימא, אבא, ליבי, ואורלי - אני אוהב אתכם מאוד ומתגעגע אליכם מאוד, ואני חושב עליכם כל יום שאני נמצא פה. אני יודע שאתם למעלה עושים הכול כדי שאני אחזור הביתה כמה שיותר מהר. אני צריך שתישארו חזקים בשבילי ולא תפסיקו להילחם עד שאני וכל אחד מהחטופים נחזור הביתה בשלום. אני מצפה ומקווה לראות אתכם בקרוב אחרי שכל השיגעון הזה יסתיים בקרוב. לי, חג שמח כבר לא יהיה, אבל אני מקווה שהצלחתי לפחות לתת לכם קצת נחת בחג הזה".

בתגובה לסרטון, הוריו של הירש, רחל גולדברג-פולין וג'ון פולין, פרסמו את ההודעה הבאה: "לראות את הסרטון של הירש היום זה מציף. הוקל לנו לראות אותו בחיים, אבל אנחנו דואגים גם לבריאותו ולשלומו, כמו גם לבריאותם של כל בני הערובה האחרים ולכל הסובלים באזור הזה. אנחנו כאן עם תחינה לכל ראשי הצדדים שניהלו עד היום את המשא ומתן. זה כולל את קטר, מצרים, ארצות הברית, חמאס וישראל: היו אמיצים, נצלו את הרגע הזה ועשו עסקה שתאחד את כולנו עם יקירינו ותסיים את הסבל באזור. הירש, שמענו היום את קולך לראשונה מזה 201 ימים ואם אתה יכול לשמוע אותנו, אנחנו אומרים לך, אנחנו אוהבים אותך, תישאר חזק, תשרוד".

הודעתם של הוריו של הירש

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הגיב לסרטון שפרסם חמאס ואמר: "עד שחמאס ישחרר את החטופים שלנו, צה"ל ימשיך לרדוף את חמאס בכל מקום בעזה. זוהי קריאה דחופה לפעולה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו. סרטון הטרור הפסיכולוגי הזה אינו רק תזכורת למה שעשה חמאס ב-7 באוקטובר, הוא תזכורת לכמה מזעזע ארגון הטרור הזה - מטיל אימה על החטופים, וגם על משפחותיהם", כך הגרי.

רייצ'ל, אימו של הירש, נבחרה לאחרונה לאחת מ-100 המשפיעים והמשפיעות בעולם ברשימה של מגזין 'Time', בקטגוריית המנהיגים והמנהיגות. בעיתון ציינו את פועלה הרב ברחבי העולם להשבתו של בנה. רייצ'ל נפגשה עם מנהיגים רבים בעולם, ביניהם הנשיא ביידן והאפיפיור, ונאמה בפני האו"ם בניו יורק ובז'נבה. רייצ'ל, בדומה לבני משפחות חטופים אחרים, מצאה עצמה באירוע בלתי נגמר אך למרות הכול לא ויתרה. "תקווה היא הכרחית, אני מאמינה ואני חייבת להאמין שהוא ישוב אלינו", אמרה בריאיון שהעניקה לאחרונה.

בעיתון ה"דיילי מייל" נכתב בחודש ינואר כי ביום ה-26 לחטיפת הירש החלה רייצ'ל לרשום על נייר דביק את מספר הימים שבנה בשבי, ולהדביק אותו על חולצתה כחלק מהמאבק למען שחרורו. רייצ'ל אמרה לעיתון שהיא תמשיך במנהג עד שישוחררו החטופים.

הפופולריים