המינויים - והביקורת

האלוף שיחליף את ראש אמ"ן - והביקורת על גלנט

האלוף שיחליף את ראש אמ"ן - והביקורת על גלנט
הרמטכ"ל מינה את תא"ל שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ"ן ותא"ל אבי בלוט לתפקיד אלוף פיקוד מרכז • בן גביר בתגובה: "קורא לנתניהו לפטר את גלנט. אינו ראוי להמשיך כשר ביטחון"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
שלומי בינדר ואבי בלוט
צילום: סריה דיאמנט, פלאש 90 ונחום סגל

דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) על קידום של חמישה מפקדים שבלטו במהלך המלחמה. זאת בהתאם להמלצותיו של הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, שאושרו בידי שר הביטחון יואב גלנט. בין המינויים הבולטים - תת אלוף שלומי בינדר, שיחליף את ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה. זאת לאחר שחליוה הודיע על פרישתו עקב המחדל המודיעיני של 7 באוקטובר. ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן על ההחלטה על המינויים בסמוך לפרסומה.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

תא"ל שלומי בינדר, מונה לתפקיד ראש אמ"ן

תת אלוף שלומי בינדר כיהן בעבר כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של צה"ל. לפני כן, שימש בינדר כמפקד אוגדה 91 בעוצבת הגליל, מפקד חטיבת גולני, מפקד סיירת מטכ"ל ומפקד יחידת אגוז. המינוי של בינדר לתפקיד ראש אמ"ן נחשב חריג, שכן מדובר בתפקיד האלוף הראשון שאליו הוא צפוי להתמנות. 

תא"ל אבי בלוט, מונה לתפקיד אלוף פיקוד מרכז

מינוי בולט נוסף הוא מינויו של תת אלוף אבי בלוט, שיחליף את אלוף פיקוד מרכז היוצא, יהודה פוקס. בלוט כיהן לפני כן כמפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. בנוסף, הוא שימש בעבר כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה וכמפקד אוגדת איו"ש. בעת פיקודו על אוגדת איו"ש, בלוט הוביל בג'נין את מבצע "בית וגן" ופיקד על האוגדה בחודשים הראשונים במלחמת "חרבות ברזל".

בנוסף לשני המינויים הללו, שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו למנות את תת אלוף דוד (דדו) בר כליפא לתפקיד ראש אכ"א, ואת תת אלוף אביעד דגן לתפקיד ראש אגף התקשוב. זאת בנוסף למינוי של תת אלוף דן גולדפוס לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה. חמשת המינויים ייכנסו לתוקפם בחודשים הקרובים ובהדרגה, לאחר חפיפה. בתוך כך, יועלו הקצינים לדרגת אלוף. 

בעקבות המינויים, השר איתמר בן גביר קרא להדיח את השר גלנט מתפקידו: "לגלנט, ממובילי הקונספציה ואחד מהאחראים הבולטים למחדל השבעה באוקטובר, אין מנדט לאשר מינויי אלופים ולעצב את המטה הכללי הבא של צה"ל. המינויים עליהם החליט היום גלנט יחד עם הרמטכ"ל מלמדים כי הוא מצפצף על הציבור באופן מוחלט. אין לזה קשר לזהות הקצינים שמונו, שייתכן שחלקם ראוי מאוד, אלא לעצם ההחלטה של גלנט להמשיך כאילו לא קרה תחת אחריותו כשר ביטחון המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה. לאור הדברים, אני קורא לראש הממשלה להדיח את גלנט מתפקידו - הוא אינו ראוי להמשיך לכהן כשר הביטחון".

השר שיקלי הוסיף לבקר את המינוי של תא"ל בינדר לתפקיד ראש אמ"ן: "אנחנו לא יודעים מה מידת האחריות של שלומי בינדר למחדל ה-7 באוקטובר. היה נכון למנות ממלא מקום עד לסיום התחקירים. לדעתי זאת שגיאה, אפילו שגיאה קשה מאוד".

הפופולריים