הותר לפרסום

סמל מיכאל רוזל הוא ההרוג הרביעי מירי הפצמ"רים לכרם שלום

סמל מיכאל רוזל הוא ההרוג הרביעי מירי הפצמ"רים לכרם שלום
אתמול נפלו ראובן אסולין, עידו טסטה וטל שביט מהירי שבוצע מרפיח. מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-612
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
סמל מיכאל רוזל
צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר היום (שני) לפרסום כי סמל מיכאל רוזל בן ה-18 מראשון לציון, לוחם בגדוד 931 שבחטיבת הנח"ל, הוא הלוחם הרביעי שנפל כתוצאה מירי הפצמ"ר אמש לכרם שלום.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי
שמות הנופלים והנופלות

אתמול הותר לפרסום שמם של שלושה מהם: סמ"ר טל שביט, בן 21 מכפר גלעדי, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל; סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין, בן 19 מרעננה וסמ"ר עידו טסטה, בן 19 מירושלים, לוחמים בגדוד שקד, חטיבת גבעתי. בכך, עלה מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-612.

באירוע נפצעו 11 לוחמים נוספים, שלושה באורח קשה, שניים בינוני והיתר קל. מפרטי התקרית עלה שהלוחמים שנהרגו ונפצעו שמרו על הציוד והכלים שלהם סמוך לכרם שלום בדרום הרצועה, כחלק מההכנות של צה"ל לקראת תמרון קרקעי ברפיח.

הסיבה להחלטה להשאיר צוות שמירה של לוחמים במקום, נלקחה כחלק מהערכות מצב בצה"ל לטובת צמצום כוחות שישמרו על הכלים והציוד. שאר הלוחמים בגדודים של הנפגעים שהו במרחק רב משם, זאת אודות להפקת לקחים מאירועי עבר שבהם בוצע ירי של מחבלים לעבר שטחי כינוס. בעקבות האירוע, הובלו מיגוניות לאזור הערב.

הפצמ"רים ששוגרו מרפיח לא יורטו ופגעו בשני אזורים קרובים - בשטח הערכות של צה"ל בסופה וסמוך למחנה אמיתי. בצה"ל הבהירו שהיו במקום מיגוניות, אך כן נבדקת האפשרות אם היה ניתן להשאיר פחות לוחמים, ואם זמן ההתראה בשטח היה מספיק.

הפופולריים