כחלק מהתבססות הישראלית בסוריה, במערכת הביטחון החלו בימים האחרונים בעבודת מטה לקראת הכנסת פועלים מסוריה ליישובים ישראלים ברמת הגולן. כך אישרו לכאן חדשות שני גורמי ביטחון ישראלים.
בשלב הראשון מדובר בעשרות פועלים סורים, שיעבדו בישראל בענפי הבנייה והחקלאות ביישובים הדרוזים ברמת הגולן. היוזמה יצאה לדרך לאחר בקשה שהגיעה מראשי מועצות דרוזיות, שפנו לגורמי הביטחון וצה"ל לאחר נפילת משטר אסד.
כוחות צה"ל נערכים להישאר במרחב החיץ בסוריה ללא הגבלת זמן. בימים אלו נערכת עבודת מטה אותה מוביל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, שביקר בשבוע האחרון במג'דל שמס.
ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול בטקס סיום קורס קצינים למצב בסוריה ואמר: "כוחות צה"ל יישארו בכתר החרמון ובמרחב החיץ לזמן בלתי מוגבל כדי להגן על יישובינו ולסכל כל איום", אמר נתניהו. "אנו דורשים פירוז מלא של דרום סוריה במחוזות קונייטרה, דרעא וא-סווידא מכוחות המשטר החדש. לא נסבול כל איום על העדה הדרוזית בדרום סוריה".
