משרד הביטחון, הביטוח הלאומי ומנהלת החטופים והשבים במשרד ראש הממשלה הודיעו היום (חמישי) על קידום הליך חקיקתי שיוביל להרחבת הזכאויות לחטופים ששבו מהשבי.
מדובר בתיקון לחוק תשלומים לפדויי שבי ולחטוף ששוחרר ולפיו כל חטוף, אזרח או חייל, שנחטף ב-7 באוקטובר ושב מהשבי בחיים, יהיה זכאי באופן אוטומטי ומבלי להתייצב בפני ועדה רפואית, לזכויות להן זכאי נכה צה"ל או נפגע פעולות איבה, שנקבעה עבורו דרגת נכות 100%.
הכרה זו היא לצמיתות וכוללת את כלל הזכויות והזכאיות בתחום הנפשי, הרפואי, התעסוקתי, לימודים, דיור, רכב, פטור מלא ממס וזכויות נוספות. כמו כן, כל פדוי שבי שנחטף ב-7 באוקטובר יהיה זכאי לטיפול רפואי על חשבון המדינה ללא מגבלת זמן.
לפני כשנה עודכן חוק פדויי שבי שחוקק לפני כשני עשורים עבור חיילים ששבו משבי האויב. לפי התיקון לחוק, הורחב הסיוע הניתן לכלל פדויי השבי, והסכום החודשי אותו מקבלים, עלה לכ-2,600 שקלים.
זאת במקביל לקצבה חודשית וסיוע נוסף במסגרת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה המזכים, בין היתר, בתשלומי תגמול טיפול רפואי בחצי השנה הראשונה הנעים בין 7,000-9,000 שקלים למבוגר, 3,460 שקלים לילדים בגילאים 14-18 ו-3,965 שקלים במסגרת קצבת "ילד נכה" של הביטוח הלאומי הנמדד על פי מידת התלות והצורך בהשגחה בשל מצבם.
