כוחות צה"ל הסתערו היום (שני) על בית החולים הממשלתי בג'נין ועצרו צעיר פלסטיני. הכוח מחטיבת כפיר נכנס למקום כחלק ממרדף אחרי חשוד. לכאן חדשות נודע כי הכוח עשה זאת מבלי שקיבל אישור מראש מהחטיבה והאוגדה ופעל על דעת עצמו.
פעילות כזו של צה"ל בתוך מתקנים רפואיים צריכה בהתאם לנהלים, שבין השאר כוללים אישור מראש ממפקד האוגדה. לעיתים מדובר באישורים גם ממפקד הפיקוד ולעיתים אף מהרמטכ"ל, תלוי בסוג הפעילות.
בתחקיר ראשוני הלוחמים טענו שחשוד פלסטיני צילם אותם באזור מחנה הפליטים, ברח לבית החולים, ושם נעצר. בעקבות התנהלות הכוח, החשוד שוחרר.
בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי הפלסטיני שכוח צה"ל עצר מתוך בית החולים הממשלתי בג'נין הוא אחמד עוורתאני, נער בן 17.
עוד בנושא